VODW Digital: Marketeers denken nog te traditioneel

26 november 2013 Consultancy.nl

Marketeers denken nog te traditioneel. Hierdoor lopen bedrijven grote kansen mis op het gebied van digitaal en social dienstverlening. Dit concludeert VODW Digital, de digitale adviestak van strategie en marketing adviesbureau VODW, op basis van een enquête onder 27 CMO’s uit diverse branches.

Uit het onderzoek blijkt dat CMO’s vinden dat er aan hun digitale dienstverlening nog voldoende te verbeteren valt. Ze geven de digitale performance van hun organisatie gemiddeld een 6,5. In lijn met het stijgende belang van digitaal geeft bijna 70% geeft aan dat er komend jaar meer geïnvesteerd zal worden in web, mobile en social.

Budget Digital in Marketingbudget

Over de kennis, competenties en ervaring van hun marketeers zijn ze ook niet erg enthousiast. Bijna de helft (44%) van de CMO’s vindt dat hun marketeers te traditioneel denken en dat er grote stappen gezet moeten worden. Slechts 4% van de CMO's vindt dat er voldoende kennis over digital in de organisatie is.

Kennis van Digital bij Marketeers

“Het gebrek aan digitale kennis en competenties binnen de commerciële organisatie is iets dat we bij veel van onze opdrachtgevers ervaren” zegt Patrick Ruijs, Managing Partner van VODW.

Nieuws

Meer nieuws over