Accenture adviseert Transavia over e-commerce

25 oktober 2013 Consultancy.nl

Transavia heeft adviesbureau Accenture en webspecialist Mirabeau ingeschakeld om te ondersteunen bij het verbeteren van haar online dienstverlening. Accenture en Mirabeau gaan de luchtvaart-maatschappij helpen bij onder meer het opstellen van een online visie, het verbeteren van online reserveringen en de integratie met overige digitale kanalen.

Online dienstverlening en e-commerce wordt steeds belangrijker voor de luchtvaartindustrie. In lijn met de strategie om klanten een betere online beleving te geven, besloot Transavia eerder dit jaar dat het haar e-commerce omgeving wil transformeren. Daarnaast wil het de dienstverlening uitbreiden aan passagiers die via een touroperator hebben geboekt. “Het nieuwe e-commerce platform gaat er voor zorgen dat onze passagier op elk moment van zijn reis relevanter wordt bediend ongeacht het kanaal of het apparaat dat hij of zij gebruikt” aldus Roy Scheerder, commercieel directeur van Transavia.

Accenture adviseert Transavia over e-commerce

Accenture en Mirabeau

Transavia heeft Accenture en Mirabeau, experts op het gebied van online transformaties, ingehuurd als externe partners. Het adviesbureau wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de online visie van transavia.com, gebruikmakend van zijn e-commerce oplossing Navitaire dotREZ*. Mirabeau gaat zich richten op de online strategie, de klantervaring en de verkoopdialoog. Gedurende het project zal de webspecialist bovendien een nieuwe digitale identiteit voor transavia.com definiëren en deze vertalen naar de diverse digitale kanalen als web, tablet en mobiel. Na afronding van het project komt de managed services voor het beheer van de nieuwe omgeving in handen van Mirabeau.

“High performing airlines richten zich steeds meer op het verbeteren van de klantervaring en blijven daarnaast hun assortiment van betaalde diensten uitbreiden om op die manier het rendement te verbeteren” zegt Dirk-Jan Koops, Managing Director Airlines van Accenture. “Het creëren van een meer gepersonaliseerde online ervaring voor klanten uit alle segmenten stelt maatschappijen zoals transavia.com in staat een betere dienstverlening aan hun passagiers te bieden op een manier die direct bijdraagt aan hun bottom line resultaten”.

Preferred supplier

Naast de werkzaamheden op het gebied van digitale transformatie hebben Accenture en Mirabeau ook de “preferred supplier” status gekregen voor consultancyopdrachten op andere gebieden.

* Transavia verzorgt vluchten naar zo’n 100 bestemmingen in Europa, het Midden Oosten en Noord Afrika. De KLM dochter heeft circa 30 vliegtuigen en 800 medewerkers.

** De website van Transavia maakt gebruik van het Navitaire New Skies reserveringssyteem. Navitaire is een volledige dochteronderneming van Accenture. 

Nieuws