Boston Consulting Group lanceert China Academy

27 september 2013 Consultancy.nl

Wereldwijde strategie-organisatie The Boston Consulting Group (BCG) heeft een ‘China Academy’ gelanceerd. De speciale unit zal drie belangrijke taken hebben:  het creëren van leidend strategisch onderzoek voor klanten, het aanbieden van training aan bestuurders en fungeren als een in-house academie voor BCG consultants die in China werken.

De nieuw opgerichte academy werd officieel geïntroduceerd door Richard Lesser, CEO van BCG, op de onlangs gehouden World Economic Forum bijeenkomst in Dalian. “De Chinese economie verandert in een rap tempo. De business omgeving wordt geleidelijk aan meer volwassen, en de concurrentie wordt sterker en sterker. Zowel lokale bedrijven als multinationals die werkzaam zijn in China hebben de maken met tal van nieuwe uitdagingen en beginnen in te zien hoe belangrijk het is hun interne capaciteit te verbeteren”, aldus Lesser. “Om de Chinese markt optimaal te bedienen, besloten we om de China Academy op te richten, die zich specialiseert in strategische en business thema’s specifiek voor de Chinese markt”.
 WEF - BCG China Academy

Richard Lesser, wereldwijde CEO van BCG en David Jin, Head of China Academy, tijdens de WEF.

Onderzoek

De China Academy zal dienen als een informatieplatform voor managers en bestuurders die in of met China werken. Behalve het delen van wereldwijd BCG onderzoek en inzichten, zal de academie eigen onderzoek doen gericht op de Chinese markt.

Training

De nieuwe Academy zal zowel lokale bedrijven als multinationals helpen bij het ontwikkelen van hun talent. De China Academy kent drie formats: individuele training, project-gerelateerde training (i.e. om de capaciteitenoverdracht bij projecten te ondersteunen) en lange termijn talentontwikkeling (i.e. uitgebreide programma’s die erop gericht zijn de kern businesscompetenties van managers te versterken).

BCG - Learn

Het strategie adviesbureau stelt dat, in vergelijking met andere trainingsprogramma’s, de BCG China Academy twee unieke voordelen heeft. Allereerst, zijn de cursussen gebaseerd op ervaringen uit de praktijk, geen abstracte theorieën. De inhoud van de cursussen omvat een groot aantal actuele case studies, die de training meer praktisch maken voor bedrijven. Ten tweede, omdat BCG al meer dan 20 jaar in China opereert, is het trainingsmateriaal specifiek op China afgestemd. “Modules zijn op basis van BCG’s kennis van de Chinese markt, in plaats van het blind refereren aan benchmarks elders in de wereld” zegt David Jin, een partner in BCG’s kantoor in Shanghai en hoofd van de BCG China Academy.

In-house academy

De China Academy zal verder de ontwikkeling van BCG consultants ondersteunen. De focus zal liggen op het ontwikkelen van kerncompetenties, op industrieniveau-, functie, en rang en het versterken van leiderschapskwaliteiten. De China Academy zal nauw samenwerken met BCG’s wereldwijde Competence Centers.

Nieuws

Meer nieuws over