Mobiliteitsbeleid van Accenture wint Mobility Award

23 september 2013 Consultancy.nl

Accenture heeft afgelopen vrijdag de ‘Mobility Award 2013’ gewonnen. Het adviesbureau versloeg in de finale Eneco en PGGM. Accenture werd door de jury geroemd omdat het zichtbaar goede resultaten heeft geboekt met zijn mobiliteitsbeleid.
 
Leasemaatschappij ALD Automotive reikte de award dit jaar voor de derde keer uit. Met de Mobility Award wil de leasemaatschappij aandacht geven aan bedrijven die toekomstgericht naar mobiliteit kijken. Daarnaast heeft de award als doel om andere bedrijven te inspireren die bezig zijn of willen starten met een slim of duurzaam mobiliteitsbeleid.
 
Inzendingen werden beoordeeld op vijf dimensies: innovatie, borging in de organisatie, geformuleerde doelstellingen, behaalde resultaten en duurzaamheid. "Het niveau van de inzendingen was hoog dit jaar", zegt Carel Bal, algemeen directeur bij ALD Automotive. Uiteindelijk werden drie bedrijven genomineerd voor de finale: Accenture, Eneco en PGGM.
 
Accenture wint ALD Mobility Award

Annemarie Vanhommerig van Accenture krijgt de Mobility Award van Carel Bal.

Mobiliteitsbeleid

Accenture won de award met name door de effectiviteit en flexibiliteit van zijn mobiliteitsbeleid. Centraal hierin staat een mobiliteitsbudget, die door werknemers zelf kan worden ingekleed. Medewerkers hebben de flexibiliteit om het budget te besteden aan meerdere mobiliteitsopties, zoals extra vrije dagen, pensioen, enz. Ook kunnen werknemers hun mobiliteitsvoorkeur iedere drie maanden wisselen en budget dat ze overhouden inwisselen voor beloningen. "Wat ons als jury aansprak was de flexibiliteit en vrijheid voor werknemers van het beleid" zegt Bal.
 
Daarnaast stimuleert het adviesbedrijf duurzame transportvormen. Afgelopen jaar waren de adviseurs goed voor maar liefst 2,6 miljoen treinkilometers en meer dan een half miljoen elektrische kilometers.

Nieuws

Meer nieuws over