McKinsey zoekt vrouwen met passie voor technologie

17 september 2013 Consultancy.nl

McKinsey & Company organiseert in november een recruitmentevent exclusief voor vrouwen met een passie voor management consultancy en technologie.

Het is algemeen bekend dat het strategy consulting segment wordt gedomineerd door mannen. In de afgelopen jaren hebben strategie adviesbureaus daarom fors geïnvesteerd in het stimuleren van diversiteit. Voorbeelden zijn initiatieven waarbij de werkvloer meer ‘vrouwvriendelijk’ wordt gemaakt, bijvoorbeeld door het ontwikkelen van flexibele performance management systemen, en het introduceren van gespecialiseerde women-only netwerken. Een ander gebied dat sterk gestimuleerd wordt is het organiseren van recruitment evenementen, uitsluitend voor vrouwen.

Met het doel meer vrouwen binnen zijn IT consulting praktijk [Business Technology Office (BTO)] aan te trekken, organiseert McKinsey in november een ‘women-only’ recruitmentevenement. De business course -  genaamd ‘She leads IT’ - vindt plaats van 14-16 november 2013 in Rome. Het event staat open voor alle vrouwelijke studenten en -young professionals werkzaam binnen Europa.

“De workshop is een unieke kans voor jou om in contact te komen met leidende vrouwen binnen business technology. Je zal meer te weten komen over McKinsey, onze wereldwijde BTO praktijk, en wat een carrière als consultant in de BTO kan bieden” aldus McKinsey. Voor meer informatie, zie het event ‘She leads IT Workshop”.

Mckinsey - she leads IT

Meer vrouwen
Het recruitment event voor vrouwen is onderdeel van een reeks van initiatieven die McKinsey & Company inzet om meer vrouwen aan zich te binden. Begin dit jaar lanceerde het strategie adviesbureau bijvoorbeeld een campagne om haar vrouwelijke alumni te charmeren voor een terugkeer. Zie voor meer informatie het artikel ‘Top strategieconsultancy wil mama's terug in dienst’.

Diversiteit
Ook andere bedrijven in de branche organiseren soortgelijke recruitingevenementen voor vrouwen. Zo organiseerde KPMG afgelopen juni een inhousedag alleen voor vrouwen en lanceerde de Duitse en Zwitserse tak van Bain & Company in 2012 een campagne voor vrouwelijke topstudenten, waarbij studentes gedurende zes maanden begeleid werden in het laatste jaar van hun studie. Het doel was helder: vrouwelijke studenten te stimuleren in de management consultancybranche te gaan werken, en dan vooral natuurlijk bij Bain & Company.

Nieuws