Accenture helpt BMW met uitrol e-marketing platform

06 september 2013 Consultancy.nl

BMW heeft Accenture ingehuurd om de wereldwijde uitrol van een nieuw e-marketing platform te managen. De implementatie is gestart in het tweede kwartaal van het jaar en zal naar verwachting eind 2014 zijn afgerond. Na de go-live zal het nieuwe platform gebruikt worden door dealers en partners van de autofabrikant in meer dan 100 landen.

BMW heeft besloten een nieuw web-based marketing platform te lanceren om haar digitale diensten voor klanten uit te breiden. Het systeem combineert state-of-the-art customer relationship management (CRM) technologieën met web analytics.

Accenture - BMW

Accenture werd geselecteerd om BMW te ondersteunen na een concurrerend aanbestedingsproces. De wereldwijde consultingorganisatie zal alle aspecten van de uitrol managen, waaronder project management, het trainen van locale ‘key users’ en eindgebruikers, het coördineren van testprocedures en het leveren van post go-live ondersteuning.

Bovendien zal Accenture ook verantwoordelijk zijn voor het updaten van marketingmateriaal. Het adviesbureau zal ervoor zorgen dat BMW’s centraal-gecreëerde online marketing campagnes worden uitgezet in iedere lokale markt. Ook zal Accenture toezien op de contentlocalisatie per markt, waaronder de inzet van social media kanalen, zoals Facebook, en de inzet van mobiele website.

De uitrol binnen de eerste en tweede groep landen (>35 landen) is reeds gestart. De uitrol in resterende landen zal, in lijn met een gefaseerde aanpak, geleidelijk worden voltooid.

Nieuws

Meer nieuws over