Capgemini eerste bedrijf met Albert Heijn Bezorgpunt

27 augustus 2013 Consultancy.nl

Capgemini is het eerste bedrijf in Nederland met een Albert Heijn Bezorgpunt. Afgelopen donderdag werd het AH Bezorgpunt, gevestigd in de parkeergarage van het nieuwe hoofdkantoor van Capgemini, in gebruik genomen. Het personeel zal in de komende periode meerdere malen van informatie over de service worden voorzien.

Goed werkgeverschap

Capgemini heeft zo’n 5,000 werknemers in dienst, waarvan er iedere dag tussen de 1,000 en 1,500 mensen werken op het hoofdkwartier in Utrecht langs de A2. Met het bezorgpunt wil het adviesbureau invulling geven aan goed werkgeverschap. “Op deze manier kunnen onze mensen tijd besparen en zorgen we voor een betere balans tussen werk en privé” zegt Kees Jacobs, Consumer Product en Retail Expert bij Capgemini. “Verder past het bezorgpunt in onze retailvisie rondom All Channel Experience, waarin klanten allerlei flexibele keuzes geboden wordt in hun koopproces (via welke kanalen ze inspiratie willen opdoen, ze willen kopen en ze de boodschappen in huis willen krijgen). En dit is weer een nieuwe manier.” vervolgt Jacobs.
 
Om gebruik te maken van de dienst kunnen de werknemers een code gebruiken en naar ah.nl gaan waardoor ze boodschappen bezorgd kunnen laten worden op kantoor, of thuis. “Het proces en het assortiment van bezorgen op het werk is exact hetzelfde als bij thuisbezorgen. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van ruim 20.000 producten. Boodschappen die voor 24.00 uur besteld worden, kunnen de volgende dag vanaf 16.00 uur opgehaald worden” zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh. De adviseurs van het Capgemini kunnen de boodschappen ophalen op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 16:00 uur tot 19:00 uur.

Capgemini - AH

€3,50 per order

In de parkeergarage van het kantoor van Capgemini worden de artikelen verzameld en klaargezet voor de werknemers. De artikelen worden in een krat gestopt door een Albert Heijn werknemer en de boodschappen worden vervolgens in de auto van de besteller geladen. Voor €3,50 per order kan gebruikt worden gemaakt van de service. Er is geen minimale ondergrens voor het bestellingsbedrag, maar boven een bestelbedrag van €70 wordt er €1 afgetrokken van de €3,50.

AH Bezorgpunt

Albert Heijn wil met de bezorgservice haar klanten van nog betere service voorzien, in lijn met strategische doelstellingen."Om het online boodschappen doen nog makkelijker te maken breiden we onze bezorgdienst uit met het Albert Heijn Bezorgpunt” zegt Aspeslagh. Na Capgemini zullen binnenkort ook andere organisaties van de dienst gebruik gaan maken. Hierbij werken we samen met bedrijven die haar medewerkers, vanuit goed werkgeverschap, met het bezorgpunt extra service willen bieden” vervolgt de woordvoerder van AH. Na 6 maanden zal het project bij Capgemini beoordeeld worden.

Nieuws

Meer nieuws over