YSE onderzoekt tevredenheid generatie Y professionals

23 augustus 2013 Consultancy.nl

Generatie Y* wordt soms getypeerd als ‘verwend’, ‘veeleisend’, of zelfs ‘arrogant’. Het is bekend dat zij hogere eisen stellen aan hun werkgever en hun work-life balans, waardoor het voor bedrijven essentieel is om te begrijpen wat deze generatie wil en hoe zij hen tevreden kunnen stellen. Om organisaties hierbij te helpen is YSE een onderzoek gestart om dit in kaart te brengen. De centrale vraag luidt: Hoe blij is de werkende generatie Y? En wat moeten werkgevers doen om hen tevreden en toegewijd te houden? 

Het onderzoek van YSE richt zich op vier pijlers: Arbeidsvoorwaarden, Functieinhoud, Werkomgeving en Ontwikkeling. De onderzoekers gaan kijken naar de behoeftes van generatie Y professionals en naar in hoeverre werkgevers kunnen voldoen aan deze wensen.

YSE onderzoekt generatie Y

Deelnemen?

YSE is op zoek naar tenminste 400 werkende mensen uit de Y generatie die willen deelnemen aan de survey. Deelnemen kan op deze pagina

Met het onderzoek wil YSE lessen trekken voor haar dienstverlening aan organisaties. De resultaten worden later dit jaar verwacht en worden door middel van persberichten, artikelen en blogs verspreid. 

* Er zijn diverse definities vanaf wanneer iemand binnen generatie Y valt. Men gaat namelijk uit van het geboortejaar. Grofweg genomen zijn het individuen die geboren zijn tussen 1980 en 2000. Deze generatie Y groeide in een periode waarin er technologisch veel veranderde, en ook een tijd waarin de economie floreerde. Generatie Y wordt daarom positief getypeerd als optimistisch, zelfverzekerd, veeleisend en technologisch onderbouwd. Negatieve eigenschappen die worden toegedicht aan generatie Y zijn bijvoorbeeld: het niet om kunnen gaan met kritiek, minder loyaal, brutaal, en verwend.

Nieuws

Meer nieuws over