Accenture sluit e-commerce partnership met hybris

13 augustus 2013 Consultancy.nl

Management- en IT consultancy organisatie Accenture is een exclusief partnership aangegaan met e-commerce technologie aanbieder hybris*. Als deel van de overeenkomst zullen beide bedrijven hun omnichannel expertise combineren en een gezamenlijk pakket aan diensten op het gebied van digital marketing, customer experience en IT management, leveren aan klanten. Bovendien is Accenture de enige externe consulting partij die de licentie zal hebben om hybris oplossingen aan te mogen bieden wereldwijd.
 
Accenture levert kennis op het gebied van digital marketing, e-commerce en klantenservice. hybris levert haar omnichannel software en technologie. Samen gaan ze hun gecombineerde dienstverlening richten op zowel het B2C als B2B segment. De focus ligt in eerste instantie op opdrachtgevers in de retail-, productie-, telecommunicatie-, media/uitgeverij-, software- en gaming industrieën.
 
Hybris - Accenture
 
De inbreng van Accenture moet ertoe leiden dat de klantervaring niet alleen consistent is binnen de verschillende kanalen, maar ook onafhankelijk is van de plek waar de klant zich bevindt; overal ter wereld moet dezelfde mate van lokalisatie en personalisatie beschikbaar komen.

Accenture digital marketing

Accenture heeft, onder het label Accenture Interactive, wereldwijd ongeveer 5,000 consultants in dienst die zich richten op digital marketing vraagstukken. In de afgelopen maanden is de digital marketing tak versterkt met de overname van Fjord (200 medewerkers) en de overname van Acquity Group (600 medewerkers).
 
* Het Zwitserse hybris levert een multichannel e-commerce platform (web, mobiel, winkels en contactcenters) aan bedrijven wereldwijd, waaronder Nikon, Nespresso en Lufthansa. In Nederland draaien de sites van onder meer V&D, Pets Place, Praxis en The Sting op Hybris’ software. Twee maanden geleden werd hybris voor circa $2 miljard overgenomen door ERP-gigant SAP.

Nieuws

Meer nieuws over