Morgan Clark helpt bedrijven met high impact ICT issues

07 augustus 2013 Consultancy.nl

Morgan Clark & Company is een snelgroeiend ICT-consultancy bedrijf, dat zich richt op high-impact ICT-issues bij organisaties en overheidsinstellingen in heel Europa. “Organisaties met een urgente ICT-situatie willen een resultaat bereiken. Ze zitten niet te wachten op een omvangrijk rapport over hun probleem”, aldus Damir Hajdarovic, Managing Director van het adviesbureau. Het consultancykantoor kenmerkt zich door een doortastende hands-on mentaliteit. “Wij leveren onze klanten resultaten in plaats van de mogelijkheden op papier en brengen ze naar waar ze willen zijn!”

Sense of urgency

Morgan Clark & Company (MCC) werkt veelal in situaties waar tijd en geld een kritische factor is, en dringende noodzaak eerder regel dan uitzondering is. Damir Hajdarovic: “Die urgentie kan verschillende gronden hebben: verandering in businessomgeving, bijzondere ontwikkelingen, operationele problemen of juist nieuwe kansen die zich voordoen. Onze dienstverlening en onze ‘way of working’ is gericht op het beslissings- en uitvoeringsproces daar waar mogelijk te versnellen; we creëren momentum.”
 
Morgan Clark - We Sell Momentum
 
Nesko Jancic, ook Managing Director bij Morgan Clark, benadrukt hierbij het profijt van het sterke trackrecord van het bedrijf in ICT-transformatie en kostmanagement, ICT-project- en programmamanagement, M&A en integratie van ICT, maar ook acceleratie van businesstechnologie innovatie. “Door onze ervaring en kennis zijn we in staat om de businessprocessen van de klant te doorgronden, alsmede zijn technologie te begrijpen. En dit inzicht combineren we met excellente hands-on capaciteiten van onze consultants. Wij zijn van mening dat een dergelijke synergie de sleutel tot het succes is, zowel voor de klant als voor onszelf. Het is onze filosofie dat een dergelijke werkwijze creativiteit, samenwerking en reactievermogen stimuleert.”

Communicatie en samenwerking

Damir Hajdarovic legt uit waarom communicatie en samenwerking essentiële onderdelen zijn binnen de ‘Morgan Way of Working’. “Verschillen in cultuur, doelstellingen en gebrek aan wederzijds begrip hebben met enige regelmaat tot gevolg dat ICT niet het gewenste resultaat oplevert voor de business. Morgan Clark & Company heeft zich er juist op toegespitst om die twee werelden met elkaar te verbinden. Om dit te kunnen bewerkstelligen is meer dan begrip vanuit onze kant nodig. Wij willen niet alleen het probleem oplossen, we laten zien wat de kosten en de voordelen zijn en gaan hiervoor het gesprek aan met verschillende lagen in de organisatie. Betrokkenheid, toewijding en begrip van de ‘board’ tot op het niveau van de technische engineers zijn van cruciaal belang bij het slagen van een project.”
 
Dit is precies de reden waarom het consultancybedrijf gebruikmaakt van zogenaamde ‘dedicated programs’ op projecten: “We zijn niet alleen aan het werk om adviserende diensten te leveren. We willen de organisatie brengen van waar een klant nu staat naar waar hij wil en moet zijn. Bij voorkeur doen we dat in een joint program met een team bestaande uit zowel professionals van de organisatie zelf als experts van Morgan Clark & Company.” Nesko Jancic vult aan dat MCC in dat kader ook niet gelooft in een team met pyramidestructuur waarbij er slechts een beperkte betrokkenheid is vanuit seniorniveau. “Onze bijdrage aan het joint programma bestaat ook uit de combinatie van bijzonder ervaren experts met getalenteerde jonge professionals.”
 
Morgan Clark & Company

Meetbaar en prestatiegerichte beloning

Morgan Clark & Company heeft een veelzijdig portfolio op het gebied van strategisch ICT-advies en projectuitvoering: van strategie-ontwikkeling en priority setting tot cost management en operational performance improvement. Jancic licht toe: “Waar het ons om gaat is dat we meetbaar de ICT van onze klanten verbeteren. We weten wat we in huis hebben en wat we kunnen bieden. Dat is ook de reden waarom Morgan Clark pro-actief een performance based fee aangaat met haar klanten. Wij vinden het niet meer dan billijk dat onze beloning de toegevoegde waarde voor de klant weerspiegelt.”

Nieuws

Meer nieuws over