Bol.com producten nu ook in The Social Shop

23 juli 2013 Consultancy.nl

Bol.com heeft zich aangesloten als partner van The Social Shop. Door de samenwerking kunnen gebruikers nu ook hun favoriete Bol.com producten integreren binnen hun eigen ‘social shop’ op het online platform.
 
The Social Shop is een initiatief van Favela Fabric en is in augustus 2012 gelanceerd. In The Social Shop kunnen klanten een online winkel aanmaken en producten van merken/producten aanprijzen en verkopen. Sinds de oprichting openden al meer dan 10.000 consumenten een eigen shop.

Klanten als verkoper

The Social Shop is gebaseerd op het ‘social shopping’ concept waarin enthousiaste klanten worden omgeturnd tot verkopers binnen hun eigen netwerk. Het concept speelt in op de trends als referral based sales en sociale media. “Enthousiaste klanten zijn de beste verkopers” zegt Sander Dullaart, initiatiefnemer van de The Social Shop. “Onderzoek laat zien dat de mening van een vriend als een zeer betrouwbare bron wordt gezien. De referrals van een vriend of kennis zijn relevanter dan een doorsnee reclame uiting”.
 
The Social Shop - Bol.com

Beloning

Gebruikers van de site kunnen Bol.com producten, zoals ebooks, wasmachines of DVD’s, via hun sociale shop aanbevelen aan contacten. Door de integratie met sociale netwerken (Facebook, Twitter, enz) kunnen ze gemakkelijk hun aanbevolen producten/merken onder de aandacht te brengen van vrienden, kennissen en volgers. Voor elk product dat via een aanbeveling wordt verkocht, ontvangt de shop eigenaar een beloning in de vorm van een percentage van het aankoopbedrag. Dit percentage verschilt per product – zo ontvangen shop eigenaren 5% op internationale boeken, 3% op speelgoed en 5% of beautyproducten.

Nieuws

Meer nieuws over