Accenture wint shared services contract bij Telenor

15 juli 2013 Consultancy.nl

Telenor, een van ’s wereld grootste mobiele telecommunicatiebedrijven, heeft Accenture ingehuurd om een wereldwijde shared service visie, die het onlangs ontwikkelde, te implementeren. Het adviesbureau wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en verbeteren van shared services voor bijna alle back office functies van de gehele Telenor Group (> 30 landen). Dit grote contract heeft een totale waarde van $215 miljoen verdeeld over de komende vijf jaren.
 
Het van oorsprong Noorse telecombedrijf heeft onlangs het strategische doel  gesteld om support diensten van ‘wereldklasse’ te bieden. De focus ligt op verbeterde efficiëntie en kwaliteit. De rol van Shared Services Centers (SSC) speelt een belangrijke rol in het realiseren van deze ambitie. “Dit gaat om het voldoen aan de wensen van onze klanten. Door onze shared services volwassenheid naar het volgende niveau te tillen kunnen we schaalvergroting en – volume binnen de Telenor Group realiseren en de kwaliteit en efficiëntie verhogen” zegt Hilde Tonne, EVP bij Telenor.
 
In een persbericht laat Telenor weten dat Accenture is geselecteerd uit “diverse potentiële partners”. Accenture won het bod, doordat zij “brede ervaring en het vermogen heeft om de transformatie tot een succes te maken” aldus Telenor.
 
Accenture - Telenor

Transformatie

Accenture zal Telenor ondersteunen met een aantal belangrijke initiatieven. Allereerst zal het consultancybedrijf assisteren bij het implementeren van best practices op het gebied van strategie, processen en tools. Ten tweede,  Accenture zal bestaande processen kritisch onder de loep nemen, mogelijke productiviteitsverbeteringen identificeren en deze vervolgens implementeren. Tot slot zal het adviesbureau de systeem architectuur upgraden, die wordt gebruikt voor de ondersteuning van back office functies, waaronder Finance & Accounting, HR, IT en Inkoop.
 
“We zijn ervan overtuigd dat we Telenor kunnen helpen met het realiseren van haar visie voor shared services van wereldklasse met gestandaardiseerde operaties en efficiënte processen binnen de hele organisatie” zegt Bob Sell van Accenture’s Communications, Media & Technology praktijk.

Nieuws