Alliantie Booz Digital en reclamebureau Leagas Delaney

10 juli 2013 Consultancy.nl

Booz Digital, de digitale consulting tak van Booz & Company, is een alliantie aangegaan met Leagas Delaney, een international full-service reclamebureau. Door het combineren van de digitale expertise in strategie en marketing (Booz) en marketing en advertising (Leagas Delaney) zijn beide partners er van overtuigd dat ze alle ingrediënten in huis hebben om de digitale business van klanten succesvol te kunnen transformeren.
 
Leagas Delaney werd opgericht in 1980 en heeft op dit moment 7 kantoren wereldwijd. Het bedrijf werkt met name voor grote corporaties, waaronder Adidas, Patek Philippe, Timberland en Glenfiddich.
 
Booz & Company is een van de oudste consulting firma’s ter wereld, opgericht in 1914 door Edwin Booz. In 2008 werd het bedrijf opgedeeld in twee delen: Booz Allen Hamilton (publieke sector organisatie) en Booz & Company (private sector organisatie). Bij Booz & Company werken wereldwijd meer dan 3,000 mensen in 58 kantoren. Booz Digital is de digitale consulting praktijk, die werd gelanceerd na de overname van Axon Advisory eind vorig jaar.
 
Booz Digital - Leagas Delaney

Geïntegreerde propositie

Beide bedrijven zien de geïntegreerde propositie voor de klanten als de belangrijkste sleutel voor deze alliantie. “Vandaag de dag zijn bedrijven genoodzaakt om meerdere verkopende partijen te gebruiken om alle bronnen te kunnen bemachtigen voor het creëren en uitvoeren van digital strategy. Projecten uit handen geven van de ene naar de andere partner betekent risico’s, hogere kosten en vervaging van verantwoordelijkheid. Vaak zorgt zo’n afzonderlijke aanpak voor het mislukken van de beoogde doelstellingen” aldus Jeff Schumacher, Managing Director van Booz Digital. “Door de samenwerking met Leagas Delaney, voegen we merk- en communicatie expertise bij onze volledig geïntegreerde mix van oplossingen. Deze alliantie versterkt ons vermogen om alles wat onze klanten nodig hebben vanuit een plek te kunnen leveren”.
 
Voor Leagas Delaney kan het partnership als een coup worden omschreven aangezien veel advertising bureaus worden uitgesloten van ‘top table’ klanten als CEO’s en CMO’s. Deze  hebben vaak te maken met middel- of operationeel management, terwijl prestigieuze management consultants vaak wel deel uitmaken van besluitvorming binnen een bestuurskamer.

Noord-Amerika en Londen

De alliantie tussen Booz Digital en Leagas Delaney is zowel in Noord-Amerika als in Europa gelanceerd. De gezamenlijke activiteiten zullen vanuit Los Angeles en Londen gecoördineerd worden.

Nieuws

Meer nieuws over