Ernst & Young verandert bedrijfsnaam naar EY

02 juli 2013 Consultancy.nl

Ernst & Young heeft haar bedrijfsnaam wereldwijd gerebrand naar EY. Daarnaast heeft het accountants en advieskantoor een nieuw logo en tagline – ‘Building a better working world’ – in gebruik genomen.
 
De bedrijfsnaam ‘Ernst & Young’ is in 1989 ontstaan als gevolg van de fusie tussen Ernst & Whinney en Arthur Young. Toen kreeg de nieuwe gecombineerde entiteit de naam ‘Ernst & Young’. In de afgelopen jaren werden de namen ‘Ernst & Young’, ‘ErnstYoung’, ‘E&Y’ en ‘EY’ in de praktijk zowel binnen als buiten het Big 4 kantoor door elkaar heen gebruikt. Door nu voor één consistent gebruik van de naam te kiezen, wordt de herkenbaarheid van EY wereldwijd versterkt, aldus het adviesbureau. Het nieuwe logo sluit volgens EY beter aan bij de positionering van de zakelijke dienstverlener en is bovendien beter geschikt voor digitaal en online gebruik.

EY - Nieuw logo

140+ landen

De nieuwe branding en visuele identiteit is inmiddels doorgevoerd op de corporate landenwebsites van EY. Ook de Nederlandse website en de verschillende social media kanalen zijn voorzien van het nieuwe logo. De komende weken wordt de nieuwe huisstijl ook offline doorgevoerd – een omvangrijke operatie die plaatsvindt in de 140+ landen waar EY met ruim 167.000 mensen actief is.

Rebranding

EY’s keuze om haar bedrijfsnaam te vereenvoudigen past in een trend die al jaren zichtbaar is binnen de adviesbranche. Drie jaar geleden koos concurrent PwC er ook voor om haar naam in te korten van PricewaterhouseCoopers naar PwC. Medio 2011 schrapte Atos Origin het woord 'Origin' uit het bedrijfsnaam en ging het verder als Atos. Een andere bekende bedrijfsnaam in IT-consulting, Logica, verdween begin dit jaar van het toneel nadat het werd gerebrand naar CGI. Een recent Nederlands voorbeeld is de naamswijziging van Atos Interim Management naar Schaekel & Partners.

Nieuws

Meer nieuws over