Prosodie-Capgemini betreedt NL callcenter markt

26 juni 2013 Consultancy.nl

Prosodie-Capgemini heeft formeel de status van telecomaanbieder verkregen in Nederland. Met deze status kan de callcenter-tak van het ICT adviesbureau telefoongesprekken en andere transacties met klanten en burgers afhandelen. In een persbericht laat Capgemini weten dat het de Nederlandse callcenter markt gaat betreden en frontoffice-diensten tegen lage tarieven gaat aanbieden aan Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties.
 
Callcenter specialist Prosodie werd in 2011 overgenomen door Capgemini. Het IT-bedrijf heeft circa 900 medewerkers in dienst en een sterke marktpositie in met name Zuid-Europa. “Het verkrijgen van de status van erkende telecom aanbieder in Nederland is een goede stap in Prosodie’s internationale strategie,” zegt Philippe Hallopeau van Prosodie-Capgemini. “Met Spanje, Benelux en binnenkort ook Italië, kunnen we een compleet aanbod van diensten aanbieden”.

Procedie-Capgemini

Dienstverlening

Prosodie-Capgemini gaat zich richten op het geautomatiseerd afhandelen van frontoffice-diensten. Door geavanceerde IT oplossingen, zoals automatic call recognition en automatic call distribution, is de dienstverlener van mening dat het de markt succesvol kan betreden.
 
“De concurrentieslag van bedrijven vindt nu in de frontoffice plaats. Het is belangrijk dat klanten tevreden zijn over de kwaliteit van interactie via diversie kanalen met bedrijven van hun keuze,” zegt Nicolas Aidoud, General Manager van Prosodie-Capgemini. “Onze expertise op het gebied van telecommunicatie is essentieel voor de toegevoegde waarde van diensten voor klanten. Bedrijven moeten goed bereikbaar zijn én een goede service bieden. Het verkrijgen van de status van telecomaanbieder in Nederland maakt het mogelijk om onze oplossingen en diensten versneld te implementeren bij onze klanten”.

Nieuws

Meer nieuws over