Reclamebureau Only uit Conclusion en verder als QiOnly

04 juni 2013 Consultancy.nl

Reclamebureau Only heeft zich via een management buy-out verzelfstandigd van Conclusion. Enkele medewerkers van Qi - ook een werkmaatschappij van Conclusion - hebben daarnaast de overstap gemaakt naar het nieuwe bureau. Het geïntegreerd bureau gaat verder onder de naam QiOnly.

Onlinebureau Qi
De overstap van de enkele medewerkers heeft geen gevolgen voor de dienstverlening van online adviesbureau Qi, dat al sinds 2001 onderdeel is van Conclusion. In een reactie laat de zakelijke dienstverlener weten dat Qi terugkeert naar de combinatie van creativiteit en technologie op het gebied van onder andere eCommerce, digital, mobile en social marketing.

QiOnly
Only werd in 2010 overgenomen door Conclusion. Volgens Roland van der Poel, Algemeen Directeur van het adviesbureau, was er steeds minder synergie tussen de dienstverlening van QiOnly en die van de overige human capital, communicatie, organisatieadvies en ICT werkmaatschappijen. “Conclusion is dienstverlener die waardeketens bouwt. QiOnly ziet nieuwe groeipotentie in online platformen en interactieve concepten. Daarmee vermindert de aansluiting van QiOnly met de rest van Conclusion”.

Directie QiOnly
De directie van het nieuwe QiOnly wordt gevormd door Michael van Kerkwijk en Pieter Dingemans, de initiatiefnemers van de management buy-out. In een persbericht laten de twee partners weten dat ze daarnaast in een “vergevorderd stadium” zijn met een derde partner.

Conclusion-QI-Only

Michael van Kerkwijk, een van de mede-oprichters van Only in 1999, over de buy-out: “De afgelopen jaren is Conclusion een constructieve partner geweest. QiOnly gaat zich, naast het maken van on- en offline campagnes, ook richten op het ontwikkelen van nieuwe online platformen en interactieve concepten. Zowel op eigen initiatief en als dienstverlener. Kijkend naar de toekomst zijn we in goed overleg met de Conclusion directie tot de conclusie gekomen dat dit de nieuwe weg voor QiONLY is”.

QiOnly werkt onder andere voor Beiersdorf, FBTO, Unilever, KPN, ProRail, Conrad en het Aidsfonds.

Nieuws