Accenture helpt UniCredit met BPO transformatie

16 april 2013 Consultancy.nl

Bank UniCredit heeft Accenture ingehuurd voor advies over een groot financieel Business Process Outsourcing (BPO) transformatieprogramma. In de komende maanden gaat het adviesbureau de Italiaanse bank helpen met het transformeren van de complete invoice management operations, waaronder alle vorderingen, schulden en asset-managementactiviteiten.

UniCredit is een van Europa’s toonaangevende commerciële banken met activiteiten in 22 Europese landen. Meer dan 158.000 medewerkers zijn werkzaam bij de bank, verspreid over 9.360 kantoren.

Drive voor meer efficiency
De financiële transformatie is onderdeel van het bredere “Newton”- programma dat de bank aankondigde in november 2011. Hiermee wil UniCredit zijn operations ingrijpend veranderen om “wereldklasse” te worden. Accenture zal daarbij ondersteuning bieden op het gebied van management consulting (finance, accounting en change), IT-consulting (technologie) en outsourcing (BPO).

Accenture - UniCredit

“Dit is een belangrijke stap in onze transformatiereis. Door samen te werken met Accenture en hun expertise te verwerken in de financiële functies, hopen we de efficiency van onze operations te stimuleren. Daarnaast zullen de snellere factuurresponsietijden onze diensten voor business partners en klanten verbeteren”, zegt Massimo Schiattarella van UniCredit.

Roberto Pagella, Managing Director van Accenture’s BPO-diensten in Italië, Griekenland, Turkije en Oost-Europa, zegt: “Dit project staat voor een sleutelinitiatief in onze langdurige samenwerking met UniCredit. Onze capaciteiten op het gebied van business process outsourcing, finance, accounting en technologie sluiten perfect aan op de efficiency- en innovatiedoelen van UniCredit.”

Nieuws