Nieuw logo en huisstijl voor adviesbureau Naumac

20 november 2008 Consultancy.nl

Boutique consultancykantoor Naumac heeft een nieuw logo en huisstijl in gebruik genomen. De nieuwe branding - gebaseerd op de kernwaarden van het jonge adviesbureau - werd ontwikkeld door marketing specialist Cumpinent.
 
Naumac is in 2006 opgericht door Tjeerd Nauta, die daarvoor jarenlang werkte voor KPN en TNO. De dienstverlening van de niche speler richt zich op de telecom-, IT- en energiesectoren.
 
Naumac Logo
 
Logo
Het logo bestaat uit een woordmerk met ondertitel en een beeldmerk. Het woordmerk Naumac is geschreven in het lettertype Blair medium. “Een helder, open, modern een eenvoudig lettertype” aldus Cumpinent. De 5e letter staat horizontaal gespiegeld: “de wereld op z’n kop, een verrassend andere aanpak”.
 
De rode lijn onder Naumac symboliseert door de kleur de resultaatgerichtheid van het bedrijf. “Een constante lijn, duidelijk maar niet overheersend. De ondertitel, lettertype Verdana, is functioneel: hij geeft de gebieden aan, waarop Naumac actief is” vervolgen de ontwerpers.
 
Beeldmerk
Het beeldmerk bestaat uit twee gestileerde, blij springende poppetjes. “De menselijke factor met plezier in het werk; de bron van energie! De twee poppetjes springen de lucht in. Deze opwaartse beweging verbeeldt de winstgevendheid van Naumac”.

Nieuws