Adviesbureau Naumac uit Leiden gebruikt Office 365

14 december 2011 Consultancy.nl

Naumac heeft gekozen voor de IT-dienstverlening van Office 365. Het nieuwe platform was noodzakelijk vanwege de sterke groei van het boutique adviesbureau uit Leiden. Met het nieuwe software pakket kunnen de consultants van Naumac bestanden makkelijker delen, zowel onderling als met opdrachtgevers. Daarnaast is de oplossing schaalbaar, in lijn met de ambitieuze groeidoelstellingen van het snelgroeiende consultancykantoor.
 
Professionele IT-omgeving
Om de voortdurende groei te ondersteunen had Naumac behoefte aan een goede, professionele IT-omgeving. Deze moest de consultants, die voornamelijk op locatie van klanten werken, ondersteunen in hun werk. Voorheen werkten de consultants allemaal met andere software versies. Daarnaast ontbrak een centrale plaats om informatie en documenten op te slaan en te raadplegen. Er werd daardoor veel tijd besteed aan het rondmailen van documenten en het zoeken naar informatie.
 
“We hadden behoefte aan een professionele oplossing voor onze consultants. Geen halve consumentenoplossing, maar een serie producten waar onze klanten ook mee werken. Oplossingen die normaal alleen te betalen zijn voor grote bedrijven”, aldus Tjeerd Nauta, die Naumac in 2006 oprichtte.
 
Naumac - Office 365
 
Schaalbaarheid
“Daarnaast hadden we behoefte aan schaalbaarheid. We verwachten elke twee jaar in omvang te verdubbelen”zegt Nauta. In de afgelopen jaren is het adviesbureau al sterk gegroeid. Tussen 2007 en 2009 realiseerde Naumac een omzetgroei van maar liefst 710%, waarvoor het ook een FD Gazellen Award 2010 in de wacht sleepte. In het huidige crisisjaar wist het haar omzet op peil te houden, rond €2 miljoen.
 
Mobiliteit
Alle externe medewerkers en consultants zijn uitgerust met mobiele apparaten als iPads en tablets. En hoewel doorgaans op iedere klantlocatie internet toegankelijk is, vonden onze medewerkers het moeilijk om documenten te vinden, bewerken en vervolgens weer te uploaden. Nauta zegt: “Mobiliteit is van cruciaal belang voor ons, maar als mobiele apparaten niet optimaal te integreren zijn met onze IT-oplossingen werkt dat frustrerend en verliezen we arbeidsproductiviteit en –satisfactie.”
 
Vergaderingen
Daarnaast was het plannen van vergaderingen en wekelijkse bijeenkomsten een uitdaging. Omdat niet met een centrale agenda gewerkt werd wisten managers niet wie wanneer beschikbaar was. Het organiseren van vergaderingen kon zo uren duren. “Office 365 helpt ons drastisch te bezuinigen op niet-productieve tijd, zoals de 40 uur die we maandelijkse besteedde aan het plannen van vergaderingen en bijeenkomsten”, aldus Nauta. “Elk uur dat we besparen is een uur dat we verder kunnen bouwen aan ons bedrijf.”

Nieuws