Accenture en TCS bieden beste outsourcing diensten

02 april 2013 Consultancy.nl

Belgische CIO’s zijn erg tevreden over hun outsourcingspartners. Zo tevreden zelfs dat er amper nog sprake is van turnover in de markt. Dit blijkt uit onderzoek van Whitelane Research. Het onderzoeksbureau ondervroeg 200 CIO’s verantwoordelijk voor zo’n 500 outsourcingscontracten van meer dan €1 miljoen naar de kwaliteit van hun externe dienstverleners.
 
Hoge tevredenheid
Met een tevredenheidsscore van 94% behoren de Belgische outsourcingpartners tot de top in Europa. “We hebben de contracten van alle dienstenleveranciers onderzocht en daaruit blijkt dat klanten best tevreden zijn over de aanbieders” zegt Jef Loos, Hoofd van de Sourcing praktijk van Whitelane Research. Ook is er weinig verschil in de top van de markt: “Tussen de nummer één en 24 is er slechts 10% verschil. Dat heeft als gevolg dat de meeste klanten geen nieuwe leveranciers meer aanspreken als hun contract afgelopen is. Ze onderhandelen met dezelfde aanbieder verder”.
 
CIO’s waren het meest tevreden over de outsourcing dienstverlening van Accenture en Tata Consultancy Services (TCS).

Accenture en TCS bieden beste outsourcing diensten
 
Belgische outsourcingsmarkt
“De Belgische outsourcingsmarkt is goed voor zowat €1,6 miljard per jaar” zegt Loos. Hij verwacht dat outsourcing ook in 2013 nog met 2% tot 3% procent zal toenemen, ondanks de jaarlijkse druk op de kosten die de gemiddelde contractwaarde met 10% omlaag haalt. “Heel wat klanten heronderhandelen hun contracten tijdens de looptijd” aldus Loos.
 
Drivers
Uit de studie blijkt bovendien dat kostenreductie nog steeds de belangrijkste driver is om uit te besteden. Bijna twee op drie respondenten geeft dit aan. Op #2 en #3 staan respectievelijk focus op de core business en toegang tot resources.

Nieuws

Meer nieuws over