Capgemini en Salesforce.com investeren in CRM en cloud

23 september 2012 Consultancy.nl

Capgemini en Salesforce.com gaan gezamenlijk investeren in CRM, social media en ‘cloud’ diensten. Het doel is om de omzet in de komende twee jaar sterk te laten groeien en meer bedrijven te ondersteunen met de transformatie naar een ‘social enterprise’. Het partnership is mondiaal, met een focus op markten in Nederland, Frankrijk, Scandinavië, Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk. 

Het adviesbureau werkt al sinds 2007 samen met Salesforce.com. Ook Logica heeft een alliantie met Salesforce.com

Cloud computing network diagram

Investeren in training, certificering en CoE
Capgemini zal wereldwijd zijn capaciteiten uitbreiden en verder investeren in Salesforce training en certificering ter uitbreiding van de huidige competenties op het gebied van CRM, Enterprise Architecture en cloud. Ook zal het aantal salesforce.com Centers of Excellence worden uitgebreid. Daarnaast zal het ICT adviesbureau sectorspecifieke oplossingen gaan ontwikkelen voor segmenten zoals telecommunicatie en financial services rondom klantloyaliteit, service en retentie, naast het uitbreiden van traditionele systeemintegratie naar cloud integratie.

Salil Parekh, wereldwijde executive sponsor voor Salesforce bij Capgemini zegt: ‘In staat zijn om de explosieve groei van sociale netwerken te managen en te benutten is voor ons een zakelijke kans om onze klanten te helpen bij hun transformatie. Door onze uitgebreide alliantie met salesforce.com kunnen we het marketing momentum van salesforce.com benutten in Enterprise cloud-diensten en onze bestaande diensten op het gebied van social CRM, cloud-aggregatie en digitale transformatie verder uitbreiden.’

George Hu, Chief Operating Officer bij salesforce.com zegt: ‘Een belangrijke factor voor de enorme groei van salesforce.com is de snelle uitbreiding van ons service integrator partner ecosysteem. We zijn verheugd dat de samenwerking met Capgemini wordt uitgebreid om te kunnen voldoen aan de snel toenemende vraag van onze klanten om een ‘social enterprise’ te worden in Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld.’

Nieuws

Meer nieuws over