BCG 50 jaar en lanceert mega onderzoeksprogramma

05 maart 2013 Consultancy.nl

Dit jaar viert The Boston Consulting Group (BCG) zijn 50ste verjaardag. Als onderdeel hiervan heeft het strategie adviesbureau diverse initiatieven gelanceerd voor opdrachtgevers, zijn eigen consultants en alumni. Een van de grootste initiatieven is de lancering van een driejarig onderzoeksprogramma genaamd “Game Changing”. Met het programma wil BCG “baanbrekende ideeën” leveren aan wereldwijde leiders.

BCG is in 1963 opgericht door Bruce Henderson. Drie jaar na oprichting opende het haar eerste buitenlandse kantoor in Tokio, Japan. Inmiddels heeft het strategy consulting kantoor meer dan 5,600 consultants verspreid over meer dan 43 landen. Samen met rivalen McKinsey & Company en Bain & Company wordt BCG gezien als een van de top drie strategie adviesbureaus ter wereld. BCG is sinds 1993 actief in Nederland.

BCG - Game Changing Programme

Game Changing
“Het Game Changing programma zal leidinggevenden inzicht verschaffen in de meest fundamentele dynamieken waarmee we te maken hebben in dit tijdperk van ongekende turbulentie. Daarnaast zal het programma actiegeoriënteerde, baanbrekende ideeën ontwikkelen voor het transformeren van bedrijven en de maatschappij”, aldus BCG in een persbericht. Het onderzoek zal in veel gevallen worden verricht in samenwerking met toonaangevende universiteiten en bedrijven.

“De wereldwijde economie ondergaat de meest radicale transformatie sinds de Industriële Revolutie”, zegt Richard Lesser, sinds begin dit jaar de wereldwijde topman van Boston Consulting Group. “De snelle opmars van opkomende markten, buitengewone technologische vooruitgang, hyperconnectiviteit, dramatische demografische veranderingen en een economische crisis – al deze dingen dwingen bedrijven de manier waarop wij zaken doen te overdenken en te vernieuwen. Om de mogelijkheden die deze veranderingen opleveren te kapitaliseren, moeten leiders baanbrekende initiatieven ontwikkelen en implementeren. Kort gezegd: ze hebben behoefte aan ‘game changing’ ideeën”.

Het “Game Changing” programma zal zich focussen op vijf thema’s:
- The New Growth-Value Equation
- The Fit-to-Compete Factor
- The Adaptive Mindset
- The Two Halves of Connectivity
- The Perpetuity Principle

In de komende maanden zal Consultancy.nl het “Game Changing” programma nauwgezet volgen en de belangrijkste inzichten publiceren.

Nieuws

Meer nieuws over