CGI: Zakenreizen goedkoper door slimme technologie

04 februari 2013 Consultancy.nl

Organisaties kunnen grote besparingen realiseren in hun zakenreizen als ze meer high-techkennis in huis hebben. Niet alleen zal dit kosten besparen, tevens zal de integratie van state-of-the-art-technologie in het zakenreisbeleid ten voordele komen van werknemers en frequente reizigers. Dat stelt CGI op basis van onderzoek onder 178 organisaties met reisbudgetten van meer dan €1,2 miljoen.

Trends
Uit het onderzoek blijkt dat de reismanagementindustrie twee trends belangrijke tegemoet ziet: technologie en duurzaamheid. “Kopers van reisdiensten moeten in 2013 strategischer denken, hetgeen betekent dat ze de juiste technologie moeten gaan gebruiken en milieuvriendelijker moeten zijn”, zegt Siri Persson, travel manager bij het adviesbureau in Zweden.

Minder reizen?
“Managers zullen zoeken naar besparingen in alle onderdelen van hun reismanagement, waaronder leverancierskosten, reizenbeleid en technologie. Waarom? Omdat HR managers die slim zijn naar efficiency kijken in plaats van het blindeling schrappen van zakenreizen. Op deze manier helpen ze hun organisaties om verder te reizen en zo door handel hun weg uit de recessie te vinden”.

Over CGI
CGI is met 72,000 medewerkers verspreid over kantoren in 40 landen de 5de grootste IT dienstverlener ter wereld. In maart vorig jaar betrad het de Europese markt door de overname van Logica voor €2,1 miljard. Begin dit jaar besloot het ICT adviesbureau om de naam ‘Logica’ te schrappen, alle Logica bedrijfsonderdelen zijn gerebrand naar CGI.

Nieuws