SKP: Kleine winkels profiteren ook van webwinkel

16 augustus 2012 Consultancy.nl

Het is redelijk eenvoudig voor kleine winkels om de commerciële mogelijkheden van het internet te benutten. Dat betoogde Hong-May Cheng, Director bij Simon-Kucher & Partners, gisteren in het TV-programma 'Wakker Nederland WNL: Half acht live!'
 
In het programma gaf een winkeleigenaar aan dat klanten vaak producten bij hem uitproberen, waarna ze uiteindelijk het product toch via een winkel op het internet aanschaffen. “Hong-May Cheng gaf aan: “waarom zou deze winkelier geen eigen online  winkel beginnen?” Dat is makkelijk te realiseren en het biedt volop kansen voor deze winkeliers.. De ervaren consultant geeft verder aan dat er twee mogelijke strategiëen zijn: “winkels met een hybride methode, waarbij er zowel sprake is van een offline en online (web)shop, of fysieke winkels die hun producten binnen een niche omgeving aanbieden. Beide soorten kunnen goed overleven, aldus Hong-May Cheng.
 
SKP - Hong-May Chen in WNL
 
Online niet per se goedkoper
Hij voegde ook toe dat online winkels niet per se producten goedkoper aanbieden. ‘Uit recent onderzoek uit de V.S. blijkt dat juist goedkope producten, van onder de €50, vaak in de fysieke winkel goedkoper zijn dan online.

Nieuws

Meer nieuws over