Accenture wint wereldwijde HR BPO opdracht Unilever

09 januari 2013 Consultancy.nl

Accenture heeft een vijfjarig HR business process outsourcing (BPO) contract bij Unilever gewonnen. Meer dan 130,000 werknemers van Unilever, verspreid over honderd landen, zullen in de komende jaren gebruik gaan maken van Accenture’s HR-diensten. De financiële voorwaarden van het contract zijn niet bekendgemaakt.

Onlangs besteedde Unilever haar Finance & Accounting processen wereldwijd uit aan Capgemini

Human Resources
Onder de voorwaarden van het contract zal Accenture verantwoordelijk worden voor de kwaliteit en effectiviteit van Unilevers HR-diensten. De overeenkomst omvat de volgende diensten: recruitment, arbeidsvoorwaarden, HR- en payroll-administratie, training & ontwikkeling en learning system hosting.

Innovatie binnen HR
Verder zal het adviesbureau verantwoordelijk zijn voor de lancering van een aantal nieuwe innovaties binnen het HR-departement van Unilever. Accenture zal bijvoorbeeld een proactievere recruitment aanpak introduceren, gebaseerd op voorspellingsgeleide rekruteringsmethoden. Daarnaast wordt het gebruik van social technology en social media versterkt. Op het gebied van learning zal Accenture het trainingscurriculum opfrissen en de ontwikkeling van toekomstige leiders binnen het levensmiddelenconcern verbeteren.

“Deze contractsvernieuwing staat voor een nieuwe mijlpaal in Accenture’s tienjarige samenwerking met Unilever, en is het resultaat van het werk dat we hebben geleverd”, zei Teo Correia, senior managing director in Accenture’s FMCG-kantoor. “Unilever streeft continu naar nieuwe wegen om zijn HR-functie te verbeteren, zodat het de vaardigheden en mogelijkheden van zijn internationale personeelsbestand kan versterken. Dit contract is essentieel voor het bereiken van toekomstig succes en hogere prestaties. We kijken ernaar uit om Unilever te helpen bij het bereiken van zijn doelen.”

Nieuws