Booz koopt Axon Advisory en lanceert Booz Digital

18 december 2012 Consultancy.nl

Booz & Company heeft Axon Advisory Partners gekocht, een boutique adviesbureau dat zich specialiseert in digitaal advies. De consultants worden geïntegreerd in een nieuw departement, genaamd Booz Digital. Booz Digital is een full-service team van strategy consultants, designers en technici, dat bedrijven helpt om ideeën om te zetten in digitale activiteiten. Door de oprichting van Booz Digital is het strategie adviesbureau naar eigen zeggen het “eerste internationale top strategie-adviesbureau dat digitale oplossingen aanbiedt, van strategy tot design tot executie.”

Jeff Schumacher, oprichter van Axon Advisory Partners, is aangesteld als partner bij Booz Digital. Voordat hij actief werd bij Axon Advisory Partners, was hij Executive Vice President bij retailer Sports Authority, partner bij McKinsey & Company, Senior Manager bij Deloitte en IBM, en consultant bij Accenture. “Het creëren van de juiste digitale oplossingen beïnvloedt ieder aspect van de value chain. Booz & Company heeft een unieke mix van strategische en functionele expertise. We geloven dat Booz Digital door het combineren van strategy, design en executie een onderscheidend voorstel kan aanbieden aan klanten”, zegt Schumacher.

Booz Digital

Strategie en executie
Opvallend is dat Booz Digital naast advisory ook veel nadruk legt op executie, wat normaliter niet tot de kerncompetenties van strategy consultants behoort. In het geval van Booz Digital wordt de focus op implementatie gezien als een asset: “Booz Digital kan samenwerken met klanten in de gehele value chain, door een multidisciplinair team in te zetten van strategiedenkers, klantervaringontwerpers en functionele business experts met praktische ervaring. Daardoor kunnen we beter waarde toevoegen en een end-to-end digitale oplossing leveren aan opdrachtgevers. Kort samengevat overbruggen wij het gat tussen strategie en executie.” aldus Schumacher.

Booz Digital
In een persbericht stelt Booz & Company dat Booz Digital zal worden opgezet in de Verenigde Staten, maar ook internationale klanten van het consultancykantoor zal bedienen. Eerder dit jaar sloot Booz & Company een partnership met Bazaarvoice, een software- en data-analyticsfirma die bedrijven helpt bij het monitoren van, en samenwerken met sociale gemeenschappen. Het partnership met Bazaarvoice wordt onderdeel van Booz Digital.

Nieuws

Meer nieuws over