Arthur D. Little sluit partnership met Solidiance

11 december 2012 Consultancy.nl

Arthur D. Little heeft een uitgebreide partnership gesloten met Solidiance, een Aziatisch strategie adviesbureau. Met het partnership wil het internationale managementadviesbureau zijn activiteiten in Azië de komende jaren vergroten.

Solidiance werd in 2007 opgericht en focust zich op groeistrategie, sales en marketing en innovatie. Het adviesbureau heeft 8 kantoren in Azië, waaronder in China, India, Singapore, Maleisië en Thailand.

Focus op Azië
Na de management buyout van Altran in december 2011, hebben de partners van Arthur D. Little een nieuwe strategische roadmap opgesteld. De samenwerking met Solidiance is een uitbreiding van een van zijn belangrijkste strategische pijlers: het vergroten van zijn internationale footprint, met name in opkomende markten.

Arthur D Little sluit partnership met Solidiance

Van samenwerking naar joint delivery
Arthur D. Little en Solidiance zijn geen onbekenden van elkaar, want in de afgelopen twee jaar hebben de bedrijven samengewerkt bij een aantal adviesprojecten. Met het partnership zullen de twee firma’s een meer omvattende samenwerking nastreven, waaronder gezamenlijke klantenacquisitie en joint delivery in projecten. De adviesbureaus zullen onafhankelijke juridische entiteiten blijven en tevens een onafhankelijke merkstrategie en go-to-market behouden.

Reactie Arthur D. Little
“Azië is internationaal een van de kerngroeimarkten. Door een partnerschap met Solidiance te sluiten zullen we in staat zijn om een nog hoger niveau van consultingdiensten te leveren aan internationale bedrijven die actief zijn in Azië. We zullen daarbij lokale expertise en in-depth kennis van technologie en het bedrijfsleven combineren" aldus Yonoshin Mori, partner bij Arthur D. Little in Japan.

Reactie Solidiance
Solidiance’s managing partner Damien Duhamel voegde toe: “We zijn absoluut verrukt om samen te gaan werken met Arthur D. Little, het oudste managementadviesbureau ter wereld (zie ook het bericht ‘ADL viert 125 jarig jubileum’). Onze beide focus op mensen en klantgecentreerde mindsets komen erg overeen. Daardoor geloven wij dat we met de combinatie van onze krachten betere service voor klanten kunnen bieden.”

Nieuws

Meer nieuws over