BearingPoint: Winnaars Customer Centric DNA Awards 2012

25 juli 2012 Consultancy.nl

BearingPoint en TNS Nipo hebben onlangs de winnaars van de Customer Centric DNA Awards 2012 bekend gemaakt. De Customer Centric DNA Awards is een prijs die vorig jaar in het leven is geroepen om de ondernemingen die klanten de beste ondersteuning bieden te belonen.
 
Klantgericht ondernemen in de schijnwerpers
Hoewel veel bedrijven beweren dat de klant centraal staat en de klant koning is, blijkt dit in praktijk niet altijd de realiteit. Veel bedrijven redeneren nog teveel vanuit zichzelf en te weinig vanuit de klant. Bovendien is flexibiliteit vaak ver te zoeken. Door de opkomst van het internet en social media krijgen consumenten echter steeds meer mogelijkheden om te communiceren met zowel bedrijven als andere consumenten. Daardoor moeten succesvolle bedrijven zich steeds beter kunnen aanpassen en hun klanten een betere ervaring bieden. Zowel offline als online.
 
De nadruk bij de Customer Centric DNA Awards ligt volledig op klantgerichtheid. Bij de awards wordt gekeken naar het Customer Centric DNA van bedrijven, dat wil zeggen, het vermogen van bedrijven om zich aan te passen aan de omgeving en klanten ondersteuning te bieden die aansluit bij hun wensen. Het Customer Centric DNA van een onderneming wordt bepaald aan de hand van een enquête die onder duizenden consumenten wordt gehouden. In dit onderzoek worden bedrijven beoordeeld op 6 experience dimensies zoals onder andere ‘medewerkers performance’ en ‘webcare’
 
De winnaars van de Customer Centric DNA Awards 2012 zijn:
Automobiel: Toyota
Banken: Triodos Bank
Energie aanbieders: Green Choice
Internetproviders: Xs4all
Mobiele telefonie: Hi, Vodafone
Retail: Ikea
Online retail: H&M
Supermarkten: Lidl
Verzekeringen: Ditzo
Zorgverzekering: CZ
 
Zie hier voor een overzicht van de genomineerden van de Customer Centric DNA Awards.

Nieuws