Berenschot: 40% van marketeers zoekt nieuwe baan

05 december 2012 Consultancy.nl

Een grote groep van Nederlandse marketeers - ruim 40% - is momenteel op zoek naar een nieuwe baan. In vergelijking met overige beroepen is het percentage ontevreden werknemers erg hoog, bij andere functiegroepen is gemiddeld tussen de 20% en 30% baanzoekend. Opvallend is dat er zijn iets meer vrouwen (44%) dan mannen (37%) zijn die aangeven te willen switchen. Dit blijkt uit het ‘Nationale Marketing Werk- en Salaris Onderzoek 2012’ van de HRM praktijk van Berenschot.
 
Het Salaris Onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met MarketingTribune en USG Capacity.
 
Ontwikkelingsmogelijkheden
Van de respondenten die op zoek is naar een andere baan zoekt 63% die het liefst in een andere sector dan waar hij/zij nu actief in is. Het ontbreken van ontwikkelingsmogelijkheden binnen de huidige baan is de belangrijkste drijfveer voor de zoektocht naar een andere baan. Maar liefst 80% van de respondenten ziet voor zichzelf nog wel ontwikkelingsmogelijkheden. “Andere belangrijke ‘dissatisfiers’ zijn salaris en inhoud van het werk” concludeert Hans van der Spek van het adviesbureau.

Berenschot - Marketing Survey 1
 
Impact van crisis
Uit de survey komt duidelijk naar voren dat ook marketeers veel last hebben van de crisis. Bijna 30% zegt beducht te zijn voor een nadere reorganisatie en/of ontslag.
 
Een overzicht van overige bevindingen:

Berenschot - Marketing Survey 2

Nieuws

Meer nieuws over