Clear2Pay Consulting helpt bpost met lancering bpaid

29 februari 2012 Consultancy.nl

De management consulting tak van technologieleverancier Clear2Pay, Clear2Pay Consulting, heeft een grote rol gespeeld bij de lancering van bpaid in België. In de afgelopen 15 maanden ondersteunde het adviesbureau het Belgische postbedrijf bpost met het ontwerp, implementatie en de lanceringen van de nieuwe creditcard.
 
Bpaid is een prepaid-betaalkaart van bpost waarmee klanten in alle veiligheid aankopen kunnen doen op het internet. De kaart is een zogenaamde ‘contactless card’ omdat het, anders dan de traditionele creditcards, niet gekoppeld is aan een bankrekening. De kaart is sinds medio februari beschikbaar in alle Belgische postkantoren.
 
E-commerce
De bpaid kaart is voor iedereen toegankelijk en kan gebruikt worden bij miljoenen bedrijven in België en rond de wereld. Volgens de initiatiefnemers zal de nieuwe kaart ook een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van eCommerce in België, die tot nu toe achter is gebleven bij omringende landen vanwege de zorgen rond beveiliging van de bestaande online betaalmethodes.
 
Reacties van bpost en Clear2Pay
Lid van het bpost directiecomité en sponsor van het bpaid project Koen van Gerven stelt: “Door de expertise van Clear2Pay uit te nutten zijn we in staat geweest een product te lanceren dat vroeger buiten onze ‘comfortzone’ had gelegen. Hun ondersteuning is van onschatbare waarde geweest bij het lanceren van een toonaangevend product in een tijdsspanne die potentiële concurrenten moeilijk zullen kunnen evenaren”.
 
Hoofd Management Consulting bij Clear2Pay, Ainsley Ward, voegt toe, “Vanaf het allereerste begin had bpost een duidelijk idee omtrent doel en doelgroep en wij hebben hen kunnen ondersteunen in het ontwerp, implementatie en de lanceringen van een programma dat geheel bij hun wensen aansloot. Dit innovatieve project is een fantastisch wederzijds leertraject geweest aangezien bpost geen tradionele ‘card issuer’ is. Daarom moesten we alle bestaande uitgangspunten van de card business opnieuw tegen het licht houden en daarmede heeft bpost echt de grenzen opgezocht van alles wat mogelijk is in het Prepaid bereik.”
 
Over de bpaid kaart
De bpaid kaart wordt niet gepersonaliseerd voor de kaarthouder, waardoor bpost de kaart binnen enkele minuten na aankoop kan activeren voor gebruik. Omdat prepaid betaalkaarten zoals bpaid niet gekoppeld zijn aan de betaalrekening van de kaarthouder, zijn de gebruikers volledig in controle over hun budget en risico doordat men de kaart pas oplaadt vlak voordat de transacties plaats vinden.

Nieuws