Dutch onderzoekt succesfactoren sociaal ondernemen

31 oktober 2012 Consultancy.nl

De komende weken onderzoeken 12 Young Professionals van organisatieadviesbureau dutch wat de succesfactoren van sociaal ondernemerschap zijn en hoe sociaal ondernemers daadwerkelijk impact kunnen hebben. Op 12 december 2012 brengen ze hun bevindingen uit in het boek ’12 12 12’. In 12 hoofdstukken zullen zij ingaan op onderwerpen en trends als crowdsourcing, deugdethiek, generatie Y en de businessmodellen van de toekomst.
 
De consultants van dutch baseren de best practices en succesfactoren van sociaal ondernemerschap met name op interviews met succesvolle ondernemers en sleutelfiguren uit het duurzame domein, waaronder Jan van Betten (Nudge), Ronald van den Hoff (Seat2Meet) en Nicolette Mak (Valid Express). Zij kijken naar theorieën als deugdethiek van Aristoteles en netwerktheorieën  en laten zich inspireren door initiatieven als Social Enterprise NL, het platform voor de sector van sociaal ondernemerschap.
 
12 12 12 Blog
Wekelijks zullen de Young Professionals hun ervaringen via een blogpost publiceren op de blog. Ook geven verschillende mensen van uit het sociale en duurzame domein in gastblogs hun visie op onderwerpen, waaronder Willemijn Verloop (Social Enterprise NL) en Peter Linde (Se.Lab).
 
Focus op sociaal ondernemerschap
Dutch is een adviesbureau dat sociale ondernemingen helpt met organisatievraagstukken. Het boek past volgens partner Pablo Smolders goed bij de focus van dutch: “dutch verlegt haar dienstverlening in toenemende mate richting sociaal en duurzaam ondernemerschap. Vooral de jongere generatie ziet dat thema's als duurzaamheid, waardecreatie en wederkerigheid een steeds prominentere rol krijgen. Wij helpen sociale ondernemingen groeien, zodat zij hun impact kunnen vergroten. Met de inzichten en bevindingen uit het boek kunnen we onze klanten ook beter van dienst zijn”.

Dutch - 12 12 12
 
Het boek is vanaf 12 december te bestellen via de website en kan nu al gereserveerd worden.

Nieuws

Meer nieuws over