Beco helpt met lancering van duurzame producten

02 april 2012 Consultancy.nl

Beco organiseert op dinsdagmiddag 22 mei een event voor bedrijven die de ambitie hebben om een duurzaam product op de markt te brengen. Tijdens de middag presenteert het middelgroot adviesbureau twee ‘best practice’ cases: die van OAT Shoes en die van Unilever. Daarnaast kunnen deelnemers via de duurzame businessgame van Beco - Play it Forward! – kennis maken met de dynamiek rondom de lancering van een duurzaam product.
 
Over het event ‘Expeditie Beco’
Een succesvol duurzaam product op de markt brengen, wie wil dat nu niet? Met het introduceren van duurzame producten laat u zien dat uw bedrijf maatschappelijk verantwoord ondernemen serieus neemt en dat u verder denkt dan uw bedrijfspoorten. Maar een product is niet van de ene op de andere dag duurzaam. Welke strategische keuzes maakt u hierin en hoe maakt u het businessmodel interessant? Beco merkt dat veel bedrijven deze uitdaging opzoeken en heeft daarom op dinsdagmiddag 22 mei a.s. deze bijeenkomst opgezet.
 
Over de businessgame Play it Forward!
Play it Forward! Is de duurzame versie van het Business Model Canvas (BMC), gebaseerd op het werk van de Zwitserse professor Alexander Osterwalder. Beco heeft in samenwerking met een aantal partners het model aangevuld met duurzaamheidsaspecten (BMC+) en tot een game gemaakt.

Nieuws