KPMG lanceert wereldwijde social media richtlijnen

14 augustus 2012 Consultancy.nl

KPMG heeft wereldwijd een nieuwe set van ‘social media richtlijnen’ uitgerold. In het nieuwe beleid van het adviesbureau motiveert het alle partners en medewerkers om actief gebruik te maken van social media. De waarden ‘professionaliteit’ en ‘eerlijkheid’ staan centraal in de richtlijn.
 
Drie doelstellingen liggen ten grondslag aan de nieuwe 'social media guidelines’ van KPMG:
- Verhogen van bewustzijn onder het personeel over de positieve ‘business impact’ van social media
- Het verkrijgen van meer consistentie in het social media gebruik van haar 145,000 werknemers
- Het verhogen van het rendement en de effectiviteit van sociale media  inzet

Bekijk onderstaand YouTube film voor meer informatie over de social media richtlijnen van KPMG:


 
Belang van social media
Het belang van online kanalen en social media is in de afgelopen jaren sterk toegenomen. Uit een rapport van Booz & Company blijkt dat de omzet van verkopen via sociale media de komende vijf jaar zal verzesvoudigen. Ook in de adviesbranche wordt social media steeds belangrijker. Experts verwachten dat in 2015 ruim twee-derde van de marketingbudgetten van adviesbureaus zal bestaan uit online en social media uitgaven.
 
Zie ook het bericht ‘Voordelen van social media voor adviesbureaus’ voor meer informatie.

Nieuws

Meer nieuws over