Accenture, Deloitte, PwC en E&Y in top 10 op LinkedIn

26 juli 2012 Consultancy.nl

Accenture, IBM, Deloitte, PwC en Ernst & Young zijn wereldwijd de 10 meest bekeken bedrijven op LinkedIn. Het onderzoek van LinkedIn is gebaseerd op het zoekgedrag van meer dan 20 miljoen studenten en young professionals. Zoekgigant Google staat bovenaan de lijst. De hoge notering van de vijf adviesbureaus ten opzichte van, in veel gevallen veel grotere multinationals, geeft aan hoe sterk ze het zakelijke netwerk inzetten voor online marketing en recruitment uitingen.

LinkedIn heeft de lijst samengesteld door statistieken van studenten te meten op de volgende content: bedrijfsprofielen ('Company Profile'), vacatures ('Company Job') en volgers ('Company Followers').

LinkedIn 'global top 10 most-watched companies':
1. Google
2. Accenture
3. Microsoft
4. IBM
5. Deloitte
6. HP
7. PwC
8. Ernst & Young
9. Oracle
10. Apple

Volgens LinkedIn geeft het bezoekgedrag een sterke indicatie van populariteit van werkgevers: "We weten dat een van de redenen waarom gebruikers bedrijven volgen is omdat ze er graag willen werken" aldus een woordvoerder van LinkedIn.

De hoge notering van PwC is geen verrassing, het heeft een 'corporate sponsorship' met LinkedIn.

10 most-watched company profiles UK
LinkedIn heeft de '10 most-watched company profiles' ranking ook uitgebracht voor verschillende grote markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk. De top 10 wordt gedomineerd door fashionmerken, waaronder Burberry (#1), online retailer ASOS (#3), luxewinkel Harrods (#7) en online retailer Net-A-Porter.com (#10). In de top 10 staan 4 adviesbureaus. Boston Consulting Group en Bain & Company staan op respectievelijk #5 en #8. Arup staat op #6 en PA Consulting Group op #8.

Nieuws