KPN Consulting helpt Dunea met HNW en Windows 7

25 juli 2012 Consultancy.nl

Drinkwaterbedrijf Dunea heeft KPN Consulting ingehuurd om te ondersteunen met de implementatie van ‘Het Nieuwe Werken’. Circa 500 medewerkers van Dunea krijgen voor eind 2012 een nieuwe werkplek, gebaseerd op Windows 7 en Office 2010. Het adviesbureau wordt verantwoordelijk voor het leveren van resources, inhoudelijke expertise en voor het opzetten van een leeromgeving.

KPN Consulting levert in de gehele levensfase van het project verschillende resources: de rollen van projectmanager, projectarchitect, ICT ontwerpers en een testcoördinator. Daarnaast verzorgt het adviesbureau ook een leeromgeving die de overgang naar het nieuwe Windows-platform voor medewerkers van Dunea moet versoepelen.

In mei van dit jaar werd bekend dat KPN Consulting ook industrieel dienstverlener ERIKS helpt met de migratie van ruim 1,700 werkplekken naar Windows 7.

André den Breejen, afdelingsmanager Projecten bij Dunea: “Dunea wil projecten graag zoveel mogelijk zelf regisseren en uitvoeren. Het doel hierbij is tweeledig; enerzijds kunnen we de opgedane kennis in projecten in huis houden, anderzijds betrekken we beheerders in projecten, zodat er een mooie afwisseling ontstaat tussen beheer- en projectwerk. Omdat we niet het wiel zelf willen uitvinden, hebben we onze partner KPN Consulting ingeschakeld om kennis en ervaring in te brengen”.

Het Nieuwe Werken
Dunea heeft de visie ‘Het Nieuwe Werken’ omarmd. Een visie om werken effectiever en plezieriger te maken voor zowel medewerker als organisatie. Het realiseren van een nieuwe digitale werkplek is een randvoorwaarde voor deze visie en moet leiden tot een optimale gebruikerservaring en -productiviteit. Het nieuwe werkplekconcept wordt over drie hoofdvestigingen uitgerold.

Met de nieuwe werkplek, gebaseerd op Windows 7 en Office 2010, krijgt de Dunea medewerker een betere aansluiting op businesapplicaties. Daarnaast zorgt de migratie van E-Directory naar Active Directory dat Single Sign-on mogelijk wordt voor meer businessapplicaties. Ook de overstap van Groupwise naar Exchange en Outlook draagt hieraan bij. Ontvangen e-mails kunnen nu gemakkelijker worden opgeslagen in het documentmanagementsysteem Livelink.

Nieuws

Meer nieuws over