Harvest ontwikkelt online strategie van uitgever

20 juli 2012 Consultancy.nl

Harvest is ingehuurd door een internationale uitgever om deze te helpen bij het ontwikkelen van zijn online strategie. De uitgever, wiens naam om redenen van vertrouwelijkheid niet kan worden bekendgemaakt, is actief in Europa, Latijns-Amerika, Azië en Afrika. Consultants van Harvest zullen de komende maanden op verschillende locaties wereldwijd werkzaam zijn om de uitgever te ondersteunen.

Naast de ontwikkeling van de nieuwe online strategie wordt het adviesbureau ook verantwoordelijk voor de analyses, plannen en ondersteuning bij de daadwerkelijke expansieplannen die zullen voortkomen uit de nieuwe toekomstplannen.

Bram Ellens, partner bij Harvest Amsterdam: “Voor Harvest is dit een grote stap, waarmee we onze voetafdruk vergroten van Europa naar de rest van de wereld. We zijn zeer trots dat we geselecteerd zijn om de online strategie van deze klant te ontwikkelen. De uitdagingen waarvoor we staan zijn interessant wat betreft inhoud, maar ook wat betreft de locale verschillen die we in iedere markt zullen tegenkomen waaronder de opkomende middenklasse in Brazilië, de toename van mobiele betalingen in West-Afrika en consolidatie in Europa.”

Online strategieën voor uitgevers
Consultancykantoren worden veelvuldig ingehuurd door uitgevers om hen te ondersteunen bij de ontwikkeling van online strategieën en concepten. Zo heeft online specialist Harvest in de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling en uitrol van de e-commercestrategie van Hyves.nl. En in 2010 creërde het strategy consulting kantoor een monetization-strategie voor CompareGroup, de eigenaar van vijf grote vergelijkingssites in Europa.

Nieuws

Meer nieuws over