Social media expert Roos van Vugt naar Social Embassy

09 juli 2012 Consultancy.nl

Roos van Vugt, Manager Social Media bij Deloitte, maakt per 1 september de overstap naar social media adviesbureau Social Embassy. Roos werkte ruim 3,5 jaar bij het Big4 kantoor en speelde een belangrijke rol in de online en social media ontwikkeling van Deloitte. Onder haar leiding lanceerde het adviesbureau diverse innovatieve social campagnes en won het verschillende branding en employer awards. Wat Roos precies gaat doen bij Social Embassy is nog niet bekend.

Social media gezicht
In de afgelopen jaren heeft Deloitte onder aanvoering van Roos van Vugt een sterk online en social media gezicht opgebouwd. Na haar aanstelling ontwikkelde ze een nieuwe online strategie, gecentreerd rondom een nieuwe 2.0 carrièrewebsite, sterke SEO en de massale inzet van social media kanalan als Facebook, Hyves, Twiter en LinkedIn. In oktober 2009 lanceerde haar team de nieuwe recruitment website www.werkenbijdeloitte.nl. De website werd een groot succes en won verschillende prijzen, waaronder beste Digitale Sollicitatie 2010 en beste Digitale Sollicitatie 2011. Door het gebruik van social media steeg het aantal bezoekers van de website explosief, van 3,000 unieke bezoekers per maand (eind 2009) naar 36,000 unieke bezoekers (obv mei 2011).

Naast het inzetten van social media binnen de Marketing en Communicatie teams van Deloitte heeft Roos ook een belangrijke rol gespeeld in de transitie van het hele bedrijf naar een een ‘social company’. Zelf zeft ze hierover: “Veel collega’s zijn gaan bloggen, actief op social netwerken, sceptici (niet allemaal..) zijn inmiddels bekeerd en meer. Medewerkers van Deloitte zijn merkwerkers geworden en niet geheel onverdienstelijk”.

#DeloitteWish
Samen met branding bureau Maximum was Roos van Vugt ook verantwoordelijk voor de innovatie twitter nieuwjaarsactie van Deloitte, #deloittewish. De actie, die plaatsvond zowel in 2010 en 2011, bereikte miljoenen Nederlandsers. Zie ook de berichten:
- Deloitte social media campagne bereikt 4 miljoen NLers (jan 2012)
- Social media campagne Deloitte bereikt 150,000 mensen (jan 2011)

Nieuwe uitdaging
Na 3,5 jaar bij Deloitte was Roos toe aan een nieuwe uitdaging. Op haar blog schrijft ze hierover: “Toen ging het jeuken… weer bezig willen zijn met andere merken; alsof Steven Jongeneel (oprichter van Social Embassy) het aanvoelde, polste hij of ik bij hun wilde komen werken”. Social Embassy oprichter Steven Jongeneel zegt blij te zijn met de nieuwe benoeming: “Wij hebben altijd veel bewondering gehad voor de manier waarop Roos Deloitte tot een social company heeft gemaakt. Met initiatieven zoals #deloittewish in combinatie met haar visie om van medewerkers merkwerkers te maken, gaf zij het bedrijf een gezicht op social media”.

Over Roos van Vugt
Na het behalen van haar Bachelor in Communicatie aan de Haagse Hogeschool begon Roos haar carrière bij Bikker communicatie adviesbureau Bikker. Na circa een jaar stapte ze over naar Projactive, waar ze vijf jaar lang verantwoordelijk was voor de werving en selectie van professionals in Marketing en Communicatie. Begin 2001 werd ze Senior Recruiter bij T-Mobile en 3,5 jaar later werd ze benoemd tot HR Director Northern Region van recruitmentwebsite Monsterboard.nl. In november 2008 trad ze in dienst bij Deloitte.

Nieuws

Meer nieuws over