BDO lanceert grote multimediale merkcampagne

15 juni 2012 Consultancy.nl

BDO heeft in de afgelopen maand een grote nieuwe merkcampagne uitgerold. Centraal in de campagne, die de slogan ‘Omdat mensen tellen’ heeft, staan medewerkers en relaties van het adviesbureau. De campagne is zowel offline als online te zien, waaronder in landelijke dagbladen, op masten langs de snelweg en in radiocommercials.

“Wij willen ons onderscheiden door het bieden van de allerbeste service van de beste kwaliteit. Dit kunnen we alleen maar bereiken als we mensen centraal stellen”, aldus topman Reinder Brummelman.

Branding volgt nieuwe strategie
De branding volgt op de de hernieuwde organisatiestrategie voor de komende jaren: Brummelman: “We hebben ervaren dat wederzijds vertrouwen de basis is van het succes van onze klanten en dat van ons. Daarom zetten we relatie en kwaliteit de komende jaren nog meer voorop. We zeggen letterlijk tegen onze relaties: spreek ons er maar op aan als we op die gebieden minder dan de beste prestatie leveren. Die belofte kunnen we echter alleen maar waarmaken als we in de manier waarop we werken, in alles dat we doen, de mens achter de cijfers en regels centraal stellen. De pay-off ‘Omdat mensen tellen’ is daarvan een eerste uiting.”

Relaties en eigen medewerkers staan centraal
BDO beschouwt zijn medewerkers van doorslaggevend belang voor het succes van de organisatie. “Onze professionals zijn bepalend voor het slagen van onze strategie. Voor onze partners en medewerkers creëren we de ruimte om hun eigen passie te volgen en hun talenten te benutten. Dit is ook het uitgangspunt bij het werven van de juiste talenten, die als vertrouwde adviseur of onafhankelijk accountant onze relaties van dienst zijn”, verklaart Brummelman. Daarom heeft het adviesbureau ervoor gekozen om relaties en de eigen medewerkers een belangrijke rol te geven in de campagne. Zo zijn ze te horen in de radiospots en hebben ze model gestaan voor het overgrote deel van de foto’s uit de nieuwe beeldlijn.

BDO Consultants
In de campagne kiest BDO ervoor om gebruik te maken van verschillende marketinguitingen per service line. De consulting tak – BDO Consultants – gebruikt de slogan ‘Onze consultants boeken liever resultaat dan uren’, zoals te zien op het billboard hieronder. Ook zijn er drie verschillende radiospots ontwikkeld: naast Consultancy zijn er ook commercials voor Accountancy en Belastingadvies.

Luister hier naar de radiospot van Edwin den Boer, partner bij BDO Consultants.

BDO Billboard

De campagne is ontwikkeld door Eindhovens reclamebureau Bovil, onderdeel van TBWAWORLDWIDE.

Nieuws