Accenture verduurzaamt met Nudge-week in mei

22 mei 2012 Consultancy.nl

Accenture organiseert deze week de ‘Nudge-week’. Samen met duurzaamheidsplatform Nudge heeft het adviesbureau een interne campagne gelanceerd om het onlangs gesloten partnerschap te introduceren bij de consultants. In de kantoren in Amsterdam en Almere zijn van 21 tot 25 mei verschillende initiatieven geïnstalleerd, waaronder mobiele Broedplaatsen.

Accenture ondersteunt Nudge als founding partner met advies over het verbeteren van de bedrijfs-voering en financiële ondersteuning.

"We hebben de Broedplaats van Nudge naar onze kantoren gehaald", vertelt Stephanie Rupert van Accenture. "Vier in Amsterdam en eentje in Almere. Bij deze mobiele Broedplaatsen zijn flipovers geplaatst, waarop medewerkers hun ideeën kwijt kunnen. Zo stelt iemand bijvoorbeeld voor om in 2012 alleen nog maar voor elektrisch vervoer te kiezen. Op TV-schermen in de kantoren is een teller te zien met het aantal binnengekomen ideeën. Na aflop van de campagne stellen we een shortlist samen van alle ingezonden ideeën."

Paperless office
Stephanie kwam zelf met een ‘paperless office’. Accenture heeft dat al ingevoerd, maar soms moet er toch nog wat geprint worden. “Dan zorg ik ervoor dat ik papier hergebruik, bijvoorbeeld mislukte printjes gebruiken voor notities.”

Duurzame initiatieven
Accenture heeft zelf al verschillende initiatieven genomen. Zo hebben ze een kraanwater-aansluiting van ‘Join the pipe’ op het dak en verkochten ze de waterflesjes die daar bij horen. Op de kantoren is LED-verlichting van Plugwise geïnstalleerd en een ‘Meatless Monday’ ingevoerd. Er is een pilot waarbij je een Nissan Leaf kunt leasen. Ook kunnen medewerkers van Accenture op probono-basis hun expertise inzetten voor Nudge.

Nieuws