BearingPoint: De meest klantgerichte bedrijven van NL

14 mei 2012 Consultancy.nl

Vorige week maakte BearingPoint en TNS NIPO de winaars van de Customer Centric DNA Awards 2012 bekend. Over de hele linie is de customer service van Nederlandse bedrijven duidelijk verbeterd, maar er valt nog veel te winnen. Voor de beste klantervaring kunnen consumenten terecht in de online retail branche.

Een overzicht van de winnaars per branche:

- Online Retail: H&M (genomineerd = Amazon.com en V&D)
- Retailer (fysieke winkels): IKEA (genomineerd = Bijenkorf en Hema)
- Bank: Triodos Bank (genomineerd = ASN Bank en Rabobank)
- Mobiele telefonie: Hi én Vodafone (genomineerd = T-Mobile)
- Internetproviders: XS4ALL (genomineerd = UPC en Ziggo)
- Verzekeringen: Ditzo (genomineerd = FBTO en Univé)
- Zorgverzekeringen: CZ (genomineerd = OHRA en Univé)
- Energieaanbieders: Greenchoice (genomineerd = Delta en Eneco)
- Automotive: Toyota (genomineerd = Audi en Mercedes)

Over de Customer Centric DNA Awards 2012

BearingPoint en TNS NIPO reikten dit jaar voor de tweede keer de Customer Centric DNA Awards uit aan bedrijven die er het best in zijn geslaagd de klant centraal te zetten in hun klantcontact. Doel van deze award is het erkennen en belonen van de organisaties die het meest klantgericht ondernemen. De winnaars zijn bekendgemaakt door Jort Kelder op 10 mei in Duin & Kruidberg.

Zie het bericht Customer Centric DNA Awards 2011 voor een overzicht van de winnaars van 2011.

Nieuws