Accenture koopt big data analytics speler Neo Metrics

11 mei 2012 Consultancy.nl

Accenture heeft de acquisitie afgerond van Neo Metrics Analytics, een adviesbureau dat zich specialiseert in big data en predictive analytics. Neo Metrics Analytics is gevestigd in Madrid (Spanje) en is zijn internationale uitbreiding gestart met vestigingen in diverse steden in Latijns-Amerika. De acquisitie is een versterking van Accenture’s analytische modellen voor sales & marketing (klantgerichte analyse, prijsoptimalisatie), supply chain (vraagvoorspelling, kwaliteitsmanagement) en andere vakgebieden (bijvoorbeeld fraudemanagement).

Ongeveer 100 consultants maken de overstap naar Accenture. Het team van Neo Metrics Analytics zal worden geïntegreerd in de Spaanse tak van Accenture. Verder zullen zijn oplossingen worden geïntegreerd in Accenture’s Analytics Innovations Center, dat acht maanden geleden in Barcelona is geopend. Jose Luis Florez, oprichter van Neo Metrics Analytics, zal partner worden bij Accenture.

Belangrijkste modellen en tools
De voornaamste kracht van Neo Metrics Analytics ligt in een aantal geavanceerde tools die het bedrijf heeft ontwikkeld, en ook succesvol heeft toegepast bij meerdere grote Spaanse instituties. De belangrijkste modellen zijn zijn vooruitstrevende modelleringsoplossing (analytische modellen die bedrijven helpen klantengedrag snel te voorspellen) en zijn analysetool voor sociale netwerken (die klanten helpt zich effectiever te richten op de belangrijkste spelers binnen een netwerk).

“Klanten zijn op zoek naar praktische inzichten die essentieel zijn voor het lanceren van succesvollere marketingcampagnes, het reduceren van de klantturnover en het creëeren van persoonlijkere interacties”, zei Narendra Mulani, managing director van Accenture Analytics Services. “Met de capaciteiten van Neo Metrics kunnen we analytic intelligence aanbieden in alle bedrijfsprocessen van onze klanten, en kunnen we klanten helpen om hun interactie met klanten fundamenteel te veranderen.”

Nieuws