Nieuwe strategie ConQuaestor gericht op CFO agenda

24 april 2012 Consultancy.nl

ConQuaestor heeft haar nieuwe strategie voor de komende jaren bekendgemaakt. Het finance adviesbureau gaat zich meer richten op integrale diensten voor de CFO en finance afdeling. Zo gaat ConQuaestor haar Treasury en Business Intelligence diensten verder ontwikkelen. Ook gaat het consultancykantoor via een internationaal samenwerkingsverband haar "kennis en ervaring" uitbreiden.

ConQuaestor is een adviesbureau met circa 400 consultants en interim managers.

Jaarcijfers
Ook heeft ConQuaestor haar jaarcijfers van 2011 uitgebracht. De omzet is in het afgelopen jaar gedaald met 14% van €65,2 miljoen in 2010 naar €55,9 miljoen in 2011. Volgens het finance adviesbureau presteerde het hiermee “beter dan de markt als geheel, die met circa 25% is gekrompen”.

Omzetontwikkeling
De omzetontwikkeling van ConQuaestor varieerde sterk per sector. De financiële sector, inclusief banken en verzekeraars, die 20% van de omzet vertegenwoordigt, was in 2011 redelijk stabiel. De opdrachten vanuit de publieke sector, die 30% van de omzet vertegenwoordigen, zijn sterk afgenomen. De krimp bij de overheid werd voor een deel opgevangen door projecten in de gezondheidszorg en in het onderwijs. Bij de sectoren Handel, Industrie en Dienstverlening, die circa 50% van de omzet vertegenwoordigen, was eveneens een lichte krimp te zien.

Jan Bosman, bestuurslid van ConQuaestor: “Gezien de markt en het economische klimaat heeft ConQuaestor het goed gedaan in 2011. Dit hebben we in het bijzonder te danken aan het vertrouwen van onze klanten in onze dienstverlening en de inzet van onze professionals. Na het voorzichtige herstel eind 2011 zagen we in het eerste kwartaal 2012 weer een lichte krimp. Desondanks verwachten we in 2012 ons marktaandeel te kunnen versterken”.

Consultancy Nieuws

  • Deloitte: Employee engagement #1 HR uitdaging

    Deloitte heeft de 10 belangrijkste Human Capital trends en ontwikkelingen voor 2015 in kaart gebracht. Cultuur en het creëren van betrokkenheid onder werknemers blijken de belangrijkste prio's, maar ook uitdagingen »

  • De 33 finalisten van Customer Centric DNA Awards

    BearingPoint heeft de finalisten van de Customer Centric DNA Awards bekendgemaakt, een jaarlijks evenement waarbij de meest klantgerichte bedrijven van Nederland in het zonnetje worden gezet »

ConQuaestor Nieuws

  • ConQuaestor onderzoekt ongestructureerde processen

    Het nieuwe ‘Business Process Management’ onderzoek van ConQuaestor is van start gegaan. De 2015 editie richt zich op de mate waarin processen gestructureerd zijn, en hoe deze zijn ingericht en bestuurd worden »

  • ConQuaestor: Top 10 Projectmanagement trends 2015

    Een overzicht van de belangrijkste trends in projectmanagement. In de top tien van dit jaar staan zowel project-, programma- en projectportfolio management als PMO en verandermanagement trends centraal »