Philips Electronics wint Scenter jaarverslag prijs 2003

15 september 2004 Consultancy.nl

Het jaarverslag 2003 van Koninklijke Philips Electronics is als winnaar uit de bus gekomen van een onderzoek uitgevoerd door Scenter, een toonaangevend organisatieadviesbureau in Nederland. Scenter heeft voor de tiende keer onderzoek gedaan naar de kwaliteit en transparantie van jaarverslagen van meer dan 100 toonaangevende bedrijven.

Volgens het persbericht van Scenter is de bekroning van het Philips jaarverslag 2003 “een erkenning voor de overtuigende manier waarop Philips transparantie en verantwoording in de praktijk heeft gebracht” aldus Sicco Santema, CEO van Scenter. Het jaarverslag van Philips geldt als voorbeeld van een best practice, met name de beschrijvingen van strategieën van productdivisies en business units. Hiervoor werd het maximale aantal punten behaald. "Het jaarverslag 2003 van Philips is een uitstekend voorbeeld van de transparantie die wij graag zien in de informatie voor stakeholders", vervolgt Scenter adviseur Sicco Santema.