HofP: Leiders moeten zich beperken tot de essentie

13 april 2012 Consultancy.nl

House of Performance heeft de landelijke campagne ‘Wat is de bedoeling?' gelanceerd. Met de campagne roept het adviesbureau uit Utrecht leidinggevenden op om zich tot de essentie te beperken, zodat ze hun werkzaamheden efficiënter en effectiever kunnen uitvoeren. Op alle grote stations zijn gisteren in totaal 10.000 armbandjes uitgedeeld. Daarnaast heeft House of Performance de website widb.nl gelanceerd met tips voor managers over leidinggeven en aansturen.

House of Performance is een organisatieadviesbureau dat gespecialiseerd is in het begeleiden van verandertrajecten.

Boek: Geef Gas Bij Oranje!
Als onderdeel van de campagne lanceert het organisatie-adviesbureau ook een nieuw boek: Geef Gas Bij Oranje! In het boek presenteren de auteurs vijftig herkenbare organisatieproblemen die worden opgelost met een tegendraadse, vernieuwende of atypische aanpak. Het boek is een co-productie van alle adviseurs van House of Performance en is uit het bedrijfsleven gegrepen.

Lees hier meer over het boek Geef Gas Bij Oranje 

Renée de Boo, partner bij House of Performance: “Tijdens het schrijven van ons boek kwamen we erachter dat de simpele vraag: ‘Wat is de bedoeling?’ een flinke eerste stap is in het vereenvoudigen van moeilijke problemen. “Wat is de bedoeling?” creëert ruimte voor het individu om zich echt te verbinden aan de organisatie en stimuleert daardoor samenwerking. Gevolg is dat veel bewuster keuzes gemaakt kunnen worden over de inzet van schaarse middelen als tijd, energie en geld. En hierdoor effectiever en efficiënter gewerkt wordt. Op termijn levert dat een beter resultaat voor de klant en een grotere betrokkenheid van de individuele medewerkers.”

Consultancy Nieuws

  • EY omzet stijgt 6 procent door sterke groei Advisory

    De wereldwijde omzet van accountants- en advieskantoor EY is met 6% gestegen naar $27.4 miljard. Alle business units wisten groei te behalen, de consultancypraktijk ('Advisory') groeide zelfs met 'double-digits' »

  • BCG, Deloitte en OC&C partner van World Retail Congress

    Gister was de kick-off van het ‘World Retail Congress’ in Parijs. BCG, Deloitte en OC&C fungeren als sponsor van het evenement, bovendien zullen senior experts van de bureaus een inhoudelijke bijdrage leveren »

House of Performance Nieuws

  • Hoe houden adviseurs vakinhoudelijke kennis op peil

    Adviseurs die hun vakkennis bijspijkeren maken nog steeds het meest gebruik van traditionele kanalen als intervisie, training en boeken. Slechts 9% ziet 'online' als een manier om inhoudelijk op de hoogte te blijven »

  • Eigenschappen van een goede organisatieadviseur

    Adviesbureau House of Performance onderzocht in samenwerking met vakblad Management & Consulting welke eigenschappen passen bij een goede organisatieadviseur. Een overzicht van de belangrijkste kenmerken »