HofP: Leiders moeten zich beperken tot de essentie

13 april 2012 Consultancy.nl

House of Performance heeft de landelijke campagne ‘Wat is de bedoeling?' gelanceerd. Met de campagne roept het adviesbureau uit Utrecht leidinggevenden op om zich tot de essentie te beperken, zodat ze hun werkzaamheden efficiënter en effectiever kunnen uitvoeren. Op alle grote stations zijn gisteren in totaal 10.000 armbandjes uitgedeeld. Daarnaast heeft House of Performance de website widb.nl gelanceerd met tips voor managers over leidinggeven en aansturen.

House of Performance is een organisatieadviesbureau dat gespecialiseerd is in het begeleiden van verandertrajecten.

Boek: Geef Gas Bij Oranje!
Als onderdeel van de campagne lanceert het organisatie-adviesbureau ook een nieuw boek: Geef Gas Bij Oranje! In het boek presenteren de auteurs vijftig herkenbare organisatieproblemen die worden opgelost met een tegendraadse, vernieuwende of atypische aanpak. Het boek is een co-productie van alle adviseurs van House of Performance en is uit het bedrijfsleven gegrepen.

Lees hier meer over het boek Geef Gas Bij Oranje 

Renée de Boo, partner bij House of Performance: “Tijdens het schrijven van ons boek kwamen we erachter dat de simpele vraag: ‘Wat is de bedoeling?’ een flinke eerste stap is in het vereenvoudigen van moeilijke problemen. “Wat is de bedoeling?” creëert ruimte voor het individu om zich echt te verbinden aan de organisatie en stimuleert daardoor samenwerking. Gevolg is dat veel bewuster keuzes gemaakt kunnen worden over de inzet van schaarse middelen als tijd, energie en geld. En hierdoor effectiever en efficiënter gewerkt wordt. Op termijn levert dat een beter resultaat voor de klant en een grotere betrokkenheid van de individuele medewerkers.”

Consultancy Nieuws

  • McKinsey: Zonne-energie market disruptor in 2020

    De komende jaren zullen de kosten voor het produceren van zonnepanelen zo ver dalen dat het in 2020 in veel gevallen voordeliger zal zijn om zonne-energie op te wekken ten opzichte van conventionele energiebronnen »

  • BoerCroon: Internationalisering voor familiebedrijven

    Onderzoek van adviesbureau BoerCroon wijst uit dat internationale expansie een goed idee is voor familiebedrijven. Wel moet eerst de positie in eigen land op orde zijn voordat ze de grens over gaan »

House of Performance Nieuws

  • Interview: Arjon van Lieshout, House of Performance

    Arjon van Lieshout, mede-oprichter van House of Performance, vertelt over zijn lange carrière als management adviseur, de grote veranderingen in de consultancymarkt en de positionering van House of Performance »

  • Interview met HofP adviseur Ellen Hennekens

    In een interview met Ellen Hennekens, Consultant bij adviesbureau House of Performance, vertelt ze over haar carriere, de projecten bij HofP en over haar specialisatie: Lean Management »