22 adviesbureaus op World Economic Forum in Davos

6 februari 2012 Consultancy.nl

Het World Economic Forum (WEF) heeft in de laatste week van januari plaatsgevonden in het mondaine Davos. Deze jaarlijkse bijeenkomst van de CEO's van de grootste bedrijven ter wereld, internationale politici en geselecteerde intellectuelen en journalisten, telt in totaal zo'n 2.000 personen. Het WEF wordt internationaal erkend als een machtig adviesorgaan omdat het een grote invloed op de wereldwijde besluitvorming heeft.

Net als voorgaande jaren waren verschillende consultancykantoren partner van het World Economic Forum, waardoor ze hun visie op belangrijke thema's konden presenteren aan deelnemers. Daarnaast hadden adviesbureaus ook een belangrijk aandeel in het 5-daagse programma, waaronder het geven van keynote presentaties en het faciliteren van discussies en workshops. Consultancy.nl presenteert een overzicht van de adviesbureaus die aanwezig waren tijdens het WEF.

Strategische Partners
Een selecte groep van 100 bedrijven wereldwijd mogen zich 'strategische partner' noemen van het WEF. Dit zijn bedrijven die toonaangevend zijn in hun vakgebied en bijdragen aan het oplossen van wereldwijde maatschappelijke en economische vraagstukken. Onder de 100 bedrijven waren dit jaar 14 adviesbureaus:
- Accenture
- Bain & Company
- Booz & Company
- Boston Consulting Group
- Deloitte
- Ernst & Young
- KPMG
- Mercer / Marsh
- McKinsey & Company
- Publicis
- PwC
- Roland Berger
- Tata Consultancy Services
- Wipro

Industrie Partners
Naast de 100 strategische partners heeft het WEF ook meer dan 200 'Industry Partners'. Dit zijn bedrijven die bijdragen aan het oplossen van complexe vraagstukken binnen een bepaalde industrie. Acht adviesbureaus waren in 2012 industrie partner:
- A.T. Kearney
- Alix Partners
- Arup
- Booz Allen Hamilton
- FTI Consulting
- PwC
- Perot Group
- Rothschild Group

Consultancy Nieuws

  • McKinsey: Zonne-energie market disruptor in 2020

    De komende jaren zullen de kosten voor het produceren van zonnepanelen zo ver dalen dat het in 2020 in veel gevallen voordeliger zal zijn om zonne-energie op te wekken ten opzichte van conventionele energiebronnen »

  • BoerCroon: Internationalisering voor familiebedrijven

    Onderzoek van adviesbureau BoerCroon wijst uit dat internationale expansie een goed idee is voor familiebedrijven. Wel moet eerst de positie in eigen land op orde zijn voordat ze de grens over gaan »

Accenture Nieuws