Jos van Rooyen, Bart Watertor en Michael Tan naar Identify

10 oktober 2017 Consultancy.nl

ICT-adviesbedrijf Identify heeft de afgelopen maanden zijn team versterkt met drie nieuwe aanwinsten: Jos van Rooyen is begonnen als Partner en Kwaliteitsregisseur, Michael Tan als Commercieel Directeur en Bart Watertor als Partner en Principal Consultant.

Identify is een ICT-dienstverlener die eigen producten en proposities aanbiedt op het gebied van kwaliteitszorg en -management en het testen van software. Het bedrijf richt zich op het op een juiste manier aanwenden en laten renderen van IT en ondersteunt op die manier organisaties bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen. “Omdat IT in de haarvaten van organisaties zit, zijn kwaliteitszorg en software testen dé middelen om ‘in control’ te komen en te blijven”, aldus Identify. De explosieve vraag naar IT-advies zorgt ervoor dat het team van Identify regelmatig wordt uitgebreid. De afgelopen maanden werden er bij het bedrijf weer drie nieuwe professionals aangesteld.

Jos van Rooyen is in april van dit jaar al gestart als Partner en Kwaliteitsregisseur en houdt zich als zodanig onder meer bezig met testmanagement, Agile/SAFe, coaching en testautomatisering. Hiervoor werkte Van Rooyen zo’n negen jaar als Competence Lead voor Bartosz ICT, nadat hij eerder en ongeveer net zo lang een soortgelijke functie vervulde bij LogicaCMG (tegenwoordig CGI). Over zijn eigen achtergrond zegt Van Rooyen: “Met een passie voor testen ben ik al 25 jaar bezig in het testvak. In die jaren heb ik alle rollen ingevuld die in het testvak worden onderkend. Van analyse tot testautomatisering, tot testadvies en testmanagement. De laatste jaren houd ik me vooral bezig met ketenregie en kwaliteitsmonitoring. Naast het uitvoeren van projecten heb ik diverse boeken en artikelen gepubliceerd en presenteer ik regelmatig over allerhande testonderwerpen.”

Gevraagd naar waarom hij bij Identify is gaan werken, zegt hij: “Het persoonlijke contact en kleine hechte team is iets waar ik naar op zoek ben. Identify biedt deze omgeving. Samen vormgeven aan de toekomst, groei en ontwikkeling is iets waar binnen Identify volop de ruimte voor is.”

Chester Jansen, Bart Watertor, Jos van Rooyen en Michael Tan

Sinds juli is ook Michael Tan actief voor Identify. Hij is aangesteld in de functie van Commercieel Directeur. Naast zijn werkzaamheden voor Identify, houdt hij zich sinds 2016 ook bezig met de startup Aventory, een clouddienst voor creatieve professionals. Ook is hij de eigenaar van Coolcentral, zijn persoonlijke holdingmaatschappij. Eerder werkte Tan ruim vijf jaar als Commercieel Manager bij Nazza, ontwikkelaar van cloud-gebaseerde fleetmanagementsystemen. Daarvoor vervulde hij diverse commerciële managementfuncties bij onder andere Ordina en Compuware.

In augustus sloot Bart Watertor zich als Partner en Principal Consultant aan bij Identify, na de afgelopen vijftien jaar te hebben gewerkt als zelfstandige op strategisch kwaliteits- en testmanagementniveau. Hij toont zich verheugd met de overstap: “Met ingang van augustus 2017 ben ik partner bij Identify. Daarmee gaat een stil gekoesterde wens om aan iets blijvends te bouwen in vervulling. Waarom Identify? Omdat ik dat een mooie club vind, met leuke en professionele medewerkers. Daar voel ik me thuis. Een mooie basis om aan verder te bouwen, want ambities zijn er genoeg. Natuurlijk blijf ik als test- en kwaliteitsprofessional gewoon opdrachten vervullen, maar toch voelt het nu anders.”

Met de drie nieuwe aanstellingen reageert Identify op de stijgende behoefte aan ICT-specialisten. Identify wil op deze ontwikkeling inspelen door zich nog nadrukkelijker te profileren als professioneel partner op het gebied van kwaliteitszorg, testen, strategisch testmanagement, ketenregie, business procesoptimalisatie en testautomatisering.

Chester Jansen, Managing Partner bij Identify: “De vraag naar de dienstverlening van Identify zal de komende jaren verder toenemen. Door het tempo waarin ICT-technologie zich ontwikkelt, moeten organisaties steeds sneller en wendbaarder kunnen inspelen op nieuwe marktkansen en -mogelijkheden. Daarbij hebben ze cloud- en softwaretoepassingen nodig die betrouwbaar, solide en schaalbaar zijn, om financiële en operationele risico’s te voorkomen.”

Nieuws

Meer nieuws over