Screen, KPMG en Front Consulting partner van Screen Markets Amsterdam

04 oktober 2017 Consultancy.nl

In de tweede week van oktober zal in Amsterdam een groot congres worden gehouden voor professionals actief binnen het financial services domein. De 25ste editie van ‘Screen Markets’ brengt financiële dienstverleners, regelgevers, adviesbureaus, intermediairs en verkopers samen om trends en ontwikkelingen binnen de branche uit te wisselen. Screen Consultants is initiatiefnemer van het event, twee adviesorganisaties – KPMG en Front Consulting – treden op als partners. 

Het financial services landschap staat volgens velen aan de vooravond van grootschalige disruptie. Nieuwe technologische mogelijkheden en verschuivende klantverwachtingen veranderen in sneltreinvaart de aanblik van de sector. In de markt staan diverse nieuwe spelers op die wereldwijd nieuwe en soms betere dienstverlening bieden. Grote techbedrijven betreden de markt in de hoop marktaandeel te veroveren binnen het digitale domein, terwijl de snelle opkomst van FinTechs het landschap verandert, met name op het gebied van klantervaring. Een flink toegenomen regeldruk zorgt bovendien voor meer complexiteit voor banken en verzekeraars, die inmiddels hoognodig toe zijn aan nieuwe businessmodellen en een meer agile bedrijfsvoering.

Screen Markets

Om managers binnen de financiële sector bij te staan met hun huidige uitdagingen, organiseert Screen Consultants door heel Europa zogenaamde ‘Screen Markets’. Voortbouwend op de voorgaande editie, die plaatsvond in München, wordt het komende evenement gehouden in Atrium Amsterdam, gelegen aan de Zuidas. Tijdens het evenement komen professionals – waaronder CxO’s, (project)managers, product owners, Risk & Compliance officers en IT-experts – samen om te praten over verschillende onderwerpen die te maken hebben met vier centrale thema’s: Market Data Products & Solutions, Reference Data Management & Feeds, Trends in the world of Banking and Asset & Wealth Management Systems en Regulation & Compliance for Capital Markets (zoals KYC, MAR, MIFID en ALM).

Screen, KPMG en Front Consulting partner van Screen Markets Amsterdam

De deelnemers aan het congres zijn werkzaam bij grote financiële dienstverleners zoals ABN AMRO, BNP Paribas, KAS Bank, Citibank, Deutsche Bank, ING, UniCredit Bank, Rabobank, State Street, SEB, Nordea, APG, PGGM, MN en JP Morgan. “Met zowel een tentoonstelling als een conferentie, biedt Screen Markets alle deelnemers de beste mogelijkheid van het jaar om zich te mengen onder spelers aan zowel de aanbod als vraagkant”, laat organisator Screen Consultants weten op zijn website.

Screen Consultants, KPMG en Front Consulting

Dit jaar treden naast Screen Consultants ook KPMG Management Consulting – een van de servicelijnen van KPMG Advisory – en financieel adviesbureau Front Consulting op als partners. Sander Klous, Managing Partner van KPMG’s Data Analytics portfolio en hoogleraar Big Data aan de UvA, zal een van de keynote sprekers zijn tijdens het evenement en in samenwerking met experts van Quadient, SIX Financial Information, TradeChannel en Rimes Technologies ook een paneldiscussie modereren. In zijn keynote zal hij het groeiende belang van data voor organisaties en de samenleving demonstreren en uitleggen hoe het leggen van een fundament voor data-analyse managers kansen kan verschaffen om de besluitvorming te verbeteren. Buiten zijn advies- en academische werkzaamheden schreef Klous ook nog het boek ‘Wij zijn big Data’.

De opening van het evenement zal worden verzorgd door Screen Consultants, dat advies- en benchmarkingdiensten aanbiedt binnen het financial services segment. De derde partner van het evenement – Front Consulting, dat opereert vanuit kantoren in België, Nederland, Frankrijk en Spanje – heeft zichzelf aan het congres verbonden als netwerkpartner, waarmee het zich aansluit bij FIS Sungard, Owlin, Colt | Euronext en Thomson Reuters. 

In toelichting op het besluit om het evenement te sponoren, vertelt Sergio Franssen, hoofd van de Nederlandse tak van Front Consulting: “We zijn tot op heden bescheiden geweest in onze marketingaanpak. Voortbouwend op onze ambitieuze uitbreidingsplannen voor Europa hebben we besloten meer de nadruk te leggen op de impact die we samen met onze belangrijkste zakenrelaties creëren. Dit evenement draait om de ‘sweet spot’ van de wereld van Asset Management – een van onze belangrijkste proposities.”

Nieuws

Meer nieuws over