Cmotions en Oxyma partner van DDMA Data Dag

14 september 2017 Consultancy.nl

Op 23 november vindt in Amsterdam de jaarlijkse DDMA Data Dag plaats. Dit jaar hebben marketing- en analytics bureau Cmotions en omnichannel specialist Oxyma zich als partner verbonden aan het congres rondom klantdata en customer experience. Cmotions directeur Kees Groenewoud fungeert bovendien als juryvoorzitter voor de Customer Data Awards, waarvoor nog vier organisaties in de race zijn.

Ieder jaar organiseert DDMA, de brancheorganisatie voor marketing en data, een congres voor professionals die zich actief met klantdata bezighouden op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Op het evenement komen jaarlijks zo’n 300 bezoekers af om inzichten op te doen over de inzet van data in marketing. Tijdens een inhoudelijk programma met onder meer keynote presentaties en cases worden bezoekers meegenomen in de laatste ontwikkelingen, kansen en mogelijkheden voor de toekomst. Centrale thema van de 2017 editie van de DDMA dag luidt: ‘Enabling customer experiences’.

Customer Data Awards

Het evenement, dit jaar gehouden op 23 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, staat daarnaast in het teken van de uitreiking van de jaarlijkse Customer Data Awards. Deze prestigieuze prijzen worden vergeven aan organisaties die ‘het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen’. Het is alweer de twaalfde keer dat de award wordt uitgereikt. In 2016 won uitgeverij Vakmedianet de prestigieuze prijs.
DATA DAGAlle ingezonden cases zijn de afgelopen periode getoetst aan de hand van criteria als analyse, segmentatie, datakwaliteit, datagebruik en data-integratie. Op dit moment zijn er nog enkele genomineerde organisaties in de race om de algehele winnaar van de Customer Data Awards worden. Dit zijn: KNVB, Manutan, Bilderberg en Vacanceselect.

Tijdens de jurydag op 19 oktober zullen de overgebleven kanshebbers hun case aan de jury presenteren. De algehele winnaar van de award wordt vervolgens op 22 november bekendgemaakt, tijdens de Customer Data Award avond voorafgaand aan de DDMA Data Dag op 23 november. Zowel de winnaar van de DDMA Customer Awards als de genomineerden zullen een plek op het podium krijgen. Hun cases springen er volgens de jury uit vanwege het “innovatieve en slimme gebruik van klantdata”.

Juryvoorzitter Kees Groenewoud voegt toe: “We zien dat het gemiddelde niveau van de ingezonden cases jaarlijks stijgt: organisaties zijn echt steeds gerichter aan de slag met de inzet van data om hun klanten op persoonlijke wijze te benaderen. Wat de genomineerde cases dit jaar onderscheidt, is dat de inzet van data in de gehele organisatie goed geborgd is en op alle niveaus gedragen wordt.”

Vrienden van de DDMA Data Dag

Naast zijn rol als jurylid* geeft Groenewoud in het dagelijks leven als directeur leiding aan Cmotions, een in marketing en analytics gespecialiseerd adviesbureau dat advies, implementatie, detachering, opleiding en werving en selectie levert. Cmotions werkt onder andere voor grote corporates als KPN, Essent, IKEA, ING, Dela en de Belastingdienst. 

Partners

Cmotions vormt een van de zogeheten ‘vrienden’ van de DDMA Data Dag, bedrijven die het evenement mede mogelijk maken. Naast Cmotions hebben zich dit jaar verder als partner verbonden: Human Inference, EDM, Yourzine, Adobe, Crystalloids, Invenna, Microsoft en Oxyma. Laatstgenoemde is met meer dan 300 professionals een van de grotere gespecialiseerde omni-channel bureaus van Nederland. Oxyma helpt opdrachtgevers (bijvoorbeeld grote spelers als Adobe, BMW, Mentos, KLM, Unilever, Auping en Vodafone) met het verbeteren van hun marketing performance.

Meer informatie over het programma dan de DDMA Data Dag is hier te vinden.

* Ook Martin de Lusenet, oprichter van Lusenet Data Consulting, maakt dit jaar deel uit van de jury .

Nieuws

Meer nieuws over