Sander van Beek verruilt Conclusion voor bankensector

01 september 2017 Consultancy.nl

ABN AMRO heeft zijn gelederen versterkt met Customer Excellence Consultant Sander van Beek. De afgelopen twee jaar is Van Beek werkzaam geweest bij Conclusion Implementation, van waaruit hij werd ingezet voor verschillende projecten bij ABN AMRO. Inmiddels heeft hij besloten tot een vaste aanstelling bij de bank, waar hij is aangesteld als Customer Excellence Consultant. In zijn nieuwe rol zal hij zich onder meer gaan bezighouden met het analyseren, (her)ontwerpen en implementeren van processen binnen ABN AMRO Innovation & Technology.

Sander van Beek is een adviseur met ruime ervaring in onder meer management consulting, operations management en lean. In 2008, na het behalen van een Master in Strategy aan de Radboud Universiteit Nijmegen, begon Van Beek zijn loopbaan als Consultant bij ICT-dienstverlener CSI Netherlands. Twee jaar later maakte hij de overstap naar verzekeraar a.s.r., waar hij ruim vijf jaar de functie van Lean Consultant vervulde en zich onder meer bezighield met het klantgerichter maken van de organisatie en het implementeren van veranderingen met Lean en Continu Verbeteren als vertrekpunt.

In 2015 kwam hij terecht bij Conclusion Implementation, een van de werkmaatschappijen van de Utrechtse zakelijke dienstverlener Conclusion
, waar hij werd aangesteld als Lead Consultant. In die hoedanigheid zette hij zich in voor de projectmanagement en implementatietak van de ICT-specialist en richtte zich daarbij hoofdzakelijk op business development en projectuitvoering binnen de financiële sector. Gedurende deze periode maakte hij al uitgebreid kennis met ABN AMRO.
Sander van Beek - ABN AMRO
Zo was hij onder andere betrokken bij een project ten behoeve van de borging van het Customer Excellence gedachtegoed binnen ABN AMRO. Later voerde hij met behulp van Lean procesanalyses uit binnen ABN AMRO Operations (backoffice en frontoffice), om processen waar mogelijk te optimaliseren, rationaliseren en digitaliseren. Tijdens dat project was hij verantwoordelijk voor het uitvoeren van analyses, het faciliteren van verbetersessies en het begeleiden van implementaties van verbeteringen en innovaties via Agile/Scrum methodieken.

ABN AMRO

Vanaf augustus heeft Van Beek Conclusion verruild voor een vaste aanstelling bij ABN AMRO. “Na twee jaar in de consultancy bij Conclusion heb ik mijn nieuwe ‘basisplaats’ gevonden bij ABN AMRO”, geeft Van Beek aan, om daaraan toe te voegen: “Ik heb veel geleerd over het consultancyambacht wat ik nu verder mag toepassen.”

Als Customer Excellence Consultant wordt Van Beek verantwoordelijk voor de analyse, het (her)ontwerp en de implementatie van processen binnen de Innovation & Technology praktijk van ABN AMRO. Ook zal hij zich gaan bezighouden met programmamanagement op projecten waarbij vaak greenfield processen worden geïmplementeerd. Dit gaat hij doen binnen het Innovation & Technology onderdeel van het Customer Excellence team, waar in de woorden van Van Beek “alles wat we als bank willen mogelijk wordt gemaakt door onder andere IT en Operations.”

Enthousiast over zijn nieuwe rol zegt Van Beek ten slotte: “Ik kijk enorm uit naar de komende periode waarin we veel klanten van ABN AMRO een geweldige ervaring gaan geven door processen continu te verbeteren.”

Nieuws

Meer nieuws over