Market intelligence bureau intellinform verhuisd naar hartje Amsterdam

25 augustus 2017 Consultancy.nl

Per 1 augustus is het Amsterdamse market intelligence bureau intellinform verhuisd naar een nieuw kantoor in hartje Amsterdam. Het team is inmiddels gevestigd aan de Amstel 62, in een gerestaureerd kantoorpand met een prachtig uitzicht over de Amstel.

Het is al weer twee jaar geleden dat intellinform werd opgericht door Philippe Brandts*, voormalig Practice Director van Annalise. Met intellinform stelde de ondernemer zich ten doel organisaties in binnen- en buitenland te bedienen op het gebied van market intelligence**. Diensten van het bureau zijn gecentreerd rondom market intelligence vraagstukken en omvatten diensten als strategische analyses, doelgroep behoeftenonderzoek, marktverkenningen en concurrentieanalyses. intellinform werkt vooral voor directieleden en senior analisten, die binnen hun organisatie verantwoordelijk zijn voor market intelligence, strategie, marketing, business development, onderzoek & ontwikkeling (R&D), productmanagement en inkoop.

De afgelopen jaren lag de focus van het boutique bureau vooral op het bouwen aan de naamsbekendheid in Nederland en op het investeren in het internationale netwerk van (freelance / ZZP) market intelligence experts. Doelstelling was om binnen drie jaar een gevestigde naam te zijn op het gebied van market intelligence. “Als wij een innovatieve bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de concurrentiepositie van het Nederlandse bedrijfsleven, dan is onze missie meer dan geslaagd”, zei Brandts destijds.

Market intelligence bureau intellinform neemt intrek in nieuw kantoor in hartje Amsterdam

Met verdere groeiambities voor de komende periode in het vooruitzicht besloot intellinform, dat inmiddels uit drie professionals bestaat, onlangs te verhuizen naar een nieuw onderkomen. Het market intelligence bureau heeft sinds kort zijn intrek genomen in een kantoor gelegen aan de Amstel 62. Het gerestaureerde pand biedt onderdak aan verschillende zelfstandige ondernemers en middelgrote ondernemingen en valt onder meer in de smaak door de gunstige ligging, een uitstekende bereikbaarheid per openbaar vervoer, prima parkeergelegenheid en een mooi uitzicht over de Amstel.

Gevraagd naar waarom werd besloten tot de verhuizing en de nieuwe locatie, geeft Brandts aan: “Het was een combinatie van factoren. Het vorige kantoorpand werd door de eigenaar verkocht, en we waren al op zoek naar een iets grotere kantoorruimte. Achteraf een ‘blessing in disguise’, want op de nieuwe locatie kunnen we doorgroeien.” Ten slotte blikt Brandts vooruit op de komende periode en geeft aan: “Nu we de startup-fase voorbij zijn gaan we verder op het ingeslagen pad: kwalitatief hoogwaardige projecten blijven leveren waardoor onze klanten hun strategische positie kunnen verbeteren.”

* Philippe Brandts heeft twintig jaar professionele ervaring op het gebied van market intelligence dienstverlening. In 1998 richtte hij het bureau DeskResearch Nederland op, dat is overgenomen door Global Intelligence Alliance (2008) en vervolgens door M-Brain (2014). Daarnaast heeft hij diverse functies gehad binnen de management consultancy en marktonderzoeksbranche. Philippe heeft een master in Economics van de Universiteit van Amsterdam.

** intellinform definieert market intelligence als een continu proces om relevante informatie te verzamelen en te analyseren over bedrijven, de externe marktomgeving en strategische onderwerpen, ter ondersteuning van de besluitvorming in organisaties.

Nieuws

Meer nieuws over